ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΚαλά τα νέα για τη σοκολάτα: Επιστήμονες μόλις ανακάλυψαν νέα επίδραση στη...

Καλά τα νέα για τη σοκολάτα: Επιστήμονες μόλις ανακάλυψαν νέα επίδραση στη χοληστερόλη

3 λεπτά ανάγνωσης

Η θεοβρωμίνη μπορεί να αποτελέσει ένα ενδιαφέρον πεδίο για περαιτέρω έρευνα

Μια νέα μελέτη δείχνει ότι η θεοβρωμίνη, μια φυσική ένωση που βρίσκεται στη σοκολάτα, μπορεί να αυξήσει ελαφρώς την HDL χοληστερόλη, γνωστή και ως «καλή» χοληστερόλη. Η αύξηση είναι μεν στατιστικά σημαντική, ωστόσο θεωρείται πολύ μικρή για να έχει ουσιαστική επίδραση στην υγεία της καρδιάς. Η έρευνα επικεντρώθηκε σε ενήλικες με μεταβολικό σύνδρομο, μια ομάδα παραγόντων που αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. Οι συμμετέχοντες έλαβαν για δώδεκα εβδομάδες καθημερινά ένα συμπλήρωμα 450 mg θεοβρωμίνης ή εικονικό φάρμακο, ενώ παράλληλα ακολούθησαν εξατομικευμένη υποθερμιδική δίαιτα και απέφυγαν το κακάο και την υπερβολική καφεΐνη.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Επικίνδυνο παγωτό που… “καίει το στόμα”: Ειδοποίηση από την Ευρώπη για δυνητικά σοβαρό κίνδυνο – Δείτε φωτογραφία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ποιοι και γιατί ΔΕΝ πρέπει να τρώνε χωριάτικη σαλάτα

- Advertisement -

Στο τέλος της μελέτης, η ομάδα της θεοβρωμίνης παρουσίασε μικρή αύξηση στην HDL χοληστερόλη, περίπου 0,34 mg/dL, ενώ στην ομάδα του εικονικού φαρμάκου καταγράφηκε μείωση. Η διαφορά έγινε πιο αισθητή στον υποτύπο HDL2, που θεωρείται πιο προστατευτικός για την καρδιά, καθώς τα επίπεδά του αυξήθηκαν κατά 0,95 mg/dL. Παράλληλα, παρατηρήθηκε ήπια ενεργοποίηση του γονιδίου PPAR-α, το οποίο σχετίζεται με τον μεταβολισμό του λίπους. Αν και οι αλλαγές είναι υπαρκτές, οι ερευνητές σημειώνουν ότι το μέγεθός τους δεν είναι τέτοιο ώστε να δικαιολογεί από μόνο του οφέλη στην καρδιαγγειακή υγεία. Η δόση της θεοβρωμίνης που κάνει καλό αντιστοιχεί περίπου σε 60 με 85 γραμμάρια μαύρης σοκολάτας την ημέρα. Ωστόσο αυτή η ποσότητα που μπορεί να μην είναι συμβατή με μια διατροφή χαμηλή σε ζάχαρη και θερμίδες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ποιο είναι πιο αλμυρό, το θαλασσινό νερό ή η άλμη στη φέτα;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ποιο κρέας πρέπει να αποφεύγουν τα παιδιά – Τι δείχνει νέα μελέτη σχετικά με την πρόσληψη νικελίου

Εγγραφείτε στα διαδικτυακά σεμινάρια Food Defense και Food Safety Culture τέλη Αυγούστου από TÜV HELLAS (TÜV NORD) και CIBUM 

Το κακάο έχει ήδη μελετηθεί ευρέως για την επίδρασή του σε δείκτες όπως η αρτηριακή πίεση, η LDL χοληστερόλη και η ρύθμιση του σακχάρου, κυρίως χάρη στις πολυφαινόλες που περιέχει. Η νέα αυτή μελέτη στρέφει το ενδιαφέρον στη θεοβρωμίνη, λιγότερο γνωστή ένωση του κακάο, και στον ρόλο της στη ρύθμιση της HDL. Ωστόσο, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι τέτοιες επιδράσεις δεν υποκαθιστούν τις αποδεδειγμένες στρατηγικές για την υγεία της καρδιάς, όπως η ισορροπημένη διατροφή, η τακτική σωματική άσκηση και η διαχείριση παραγόντων κινδύνου όπως η υπέρταση και το υψηλό σάκχαρο.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα