ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΕμμηνόπαυση: Η διατροφή που μειώνει κατακόρυφα τις εξάψεις

Εμμηνόπαυση: Η διατροφή που μειώνει κατακόρυφα τις εξάψεις

4 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη δείχνει ότι η αυξημένη κατανάλωση φυτικών τροφών και σόγιας μπορεί να περιορίσει δραματικά τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης

Μια νέα μελέτη, που δημοσιεύτηκε τον Μάιο στο περιοδικό Menopause της Menopause Society, δείχνει ότι η κατανάλωση φυτοφαγικών γευμάτων μπορεί να μειώσει δραστικά τις εξάψεις στις γυναίκες κατά την εμμηνόπαυση. Η έρευνα παρακολούθησε 84 γυναίκες οι οποίες ακολούθησαν είτε μια χαμηλών λιπαρών vegan διατροφή με σόγια, συμπεριλαμβανομένων κάποιων επεξεργασμένων φυτικών προϊόντων, είτε την συνήθη διατροφή τους που περιλάμβανε φυτικά και ζωικά τρόφιμα. Μετά από 12 εβδομάδες, οι συμμετέχουσες που ακολούθησαν την φυτοφαγική διατροφή παρουσίασαν μείωση 92% στις σοβαρές εξάψεις και απώλεια περίπου 8 κιλών.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τζια: Συναγερμός για δεκάδες κρούσματα γαστρεντερίτιδας – Τι εξετάζει ο ΕΟΔΥ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Και στην Ελλάδα το επικίνδυνο κρασί σύμφωνα με το RASFF – Πώς να πιάσετε το μπουκάλι για να προστατευτείτε

- Advertisement -
Εγγραφείτε στα διαδικτυακά σεμινάρια Food Defense και Food Safety Culture τέλη Αυγούστου από TÜV HELLAS (TÜV NORD) και CIBUM 

Οι ειδικοί τονίζουν ότι, παρόλο που η μελέτη είναι μικρή, τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν την αξία της αυξημένης κατανάλωσης φυτικών τροφών. Η Dr. Susan Haas, γυναικολόγος στο Lehigh Valley Health Network, υπογραμμίζει ότι “μια φυτοφαγική διατροφή έχει οφέλη για τη συνολική υγεία και μπορεί επίσης να μειώσει τις εξάψεις, ακόμη και όταν χρησιμοποιούνται τυποποιημένα ή επεξεργασμένα φυτικά προϊόντα.” Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι η σόγια, πλούσια σε φυτοοιστρογόνα, φαίνεται να βοηθά στην ελάττωση των συμπτωμάτων, διαψεύδοντας τον μύθο ότι δεν είναι κατάλληλη για γυναίκες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κόκκινα μανό: Άκρως τοξικά τα 10 από τα 12 δείγματα – Γνωστές μάρκες στο μικροσκόπιο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλείται φρέσκο ψάρι λόγω επικίνδυνων επιπέδων ισταμίνης

Η έρευνα δείχνει ότι η φυτοφαγική διατροφή δεν χρειάζεται να είναι αυστηρά vegan για να είναι αποτελεσματική· η αύξηση των φυτικών τροφών και η μείωση των ζωικών λιπαρών μπορεί να έχει ουσιαστική επίδραση. Παράλληλα, η προσθήκη επεξεργασμένων φυτικών τροφίμων δεν ακυρώνει τα οφέλη, αν και οι ειδικοί συνιστούν περιορισμό όπου είναι δυνατόν.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλείται μαϊντανός με βακτήρια που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρή αιμορραγική διάρροια και οξεία νεφρική ανεπάρκεια

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μολυσμένος μπακλαβάς προκάλεσε 62 δηλητηριάσεις – 10 άνθρωποι στο νοσοκομείο

Για γυναίκες που θέλουν να υιοθετήσουν μια φυτοφαγική προσέγγιση κατά την εμμηνόπαυση, προτείνονται μικρές αλλαγές όπως η αντικατάσταση του γάλακτος με φυτικά ροφήματα, η αντικατάσταση ενός γεύματος κρέατος με όσπρια και η κάλυψη του μισού πιάτου με λαχανικά. Τέτοιες απλές συνήθειες μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση βάρους, στη μείωση των εξάψεων και στη γενική βελτίωση της υγείας, χωρίς να απαιτείται πλήρης αποχή από τα ζωικά προϊόντα.


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σπάνιο παθογόνο σε ρύζι υπεύθυνο για την ασθένεια πελατών εστιατορίου – Ακατάλληλες πρακτικές οδήγησαν σε δηλητηρίαση

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Επικίνδυνα λουκάνικα στην αγορά – Η ελαττωματική σφράγιση της συσκευασίας επιτρέπει την ανάπτυξη βακτηρίων

Η Dr. Angela Wilson επισημαίνει ότι η φυτοφαγική διατροφή, μαζί με άσκηση και σωστή πρόσληψη πρωτεΐνης, μπορεί να υποστηρίξει τη διατήρηση μυϊκής μάζας και ορμονικής ισορροπίας κατά την εμμηνόπαυση, ενώ η Dr. Katie Jo Light τονίζει ότι η μέθοδος αυτή είναι πρακτική και εφαρμόσιμη ακόμη και για πολυάσχολες γυναίκες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Διοξείδιο του τιτανίου: «Δεν είναι καρκινογόνο» – Η απόφαση-σοκ της ΕΕ που προκαλεί σύγχυση και αντιδράσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Στυτική δυσλειτουργία: Γιατί εμφανίζεται όλο και περισσότερο σε μικρότερες ηλικίες και πώς θα την προλάβετε

Συμπερασματικά, η αύξηση φυτικών τροφών, η προσεκτική διαχείριση επεξεργασμένων προϊόντων και η ενσωμάτωση φυτοοιστρογόνων όπως η σόγια φαίνεται να αποτελούν αποτελεσματικά εργαλεία για τη μείωση των εξάψεων και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής κατά την εμμηνόπαυση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Η φθηνή και γρήγορη λύση για τον πιο αποτελεσματικό καθαρισμό του φούρνου

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα