ΑρχικήυγείαΝέα έρευνα: Τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα είναι ιδιαίτερα επιβλαβή σε άτομα με διαβήτη

Νέα έρευνα: Τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα είναι ιδιαίτερα επιβλαβή σε άτομα με διαβήτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Όσο περισσότερα είναι τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα κατά βάρος στη διατροφή ενός ατόμου, τόσο χειρότερα είναι τα αποτελέσματα του ελέγου σακχάρου στο αίμα

Όλο και περισσότερες έρευνες συνδέουν την υπερβολική κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων με μια σειρά από θέματα υγείας, από υψηλότερα ποσοστά καρδιακών παθήσεων έως παχυσαρκία, διαταραχές ύπνου, άγχος, κατάθλιψη και πρόωρο θάνατο. Τώρα, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Όστιν, λένε ότι η κατανάλωση συσκευασμένων τροφίμων, όπως αναψυκτικά διαίτης, μπισκότα και δημητριακά, συνδέεται στενά με υψηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σε άτομα με διαβήτη τύπου 2.

- Advertisement -

Η λήψη τροφών με πρόσθετα μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερο μέσο επίπεδο γλυκόζης στο αίμα μέσα σε μήνες, προκαλώντας αύξηση του μέτρου που ονομάζεται HbA1C, σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics.

Διαβάστε ακόμη: Ουσία πιο επικίνδυνη από BPA και φθαλικές ενώσεις βρέθηκε σε γυναίκες που καταναλώνουν υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα

- Advertisement -

Η νέα μελέτη συσχέτισε τις διατροφικές συνήθειες με τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα σε άτομα με διαβήτη τύπου 2, μια κατάσταση κατά την οποία το σώμα δεν παράγει αρκετή ινσουλίνη.

«Διαπιστώσαμε ότι όσο περισσότερα είναι τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα κατά βάρος στη διατροφή ενός ατόμου, τόσο χειρότερα ήταν τα αποτελέσματα του ελέγου σακχάρου στο αίμα του», είπε η Marissa Burgermaster, συν-συγγραφέας της μελέτης.

Η μελέτη κάλυψε 275 Αφροαμερικανούς ενήλικες από το Όστιν που είχαν διαγνωστεί με διαβήτη τύπου 2. Οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν περισσότερα ολόκληρα τρόφιμα ή τρόφιμα και ποτά με ελάχιστη επεξεργασία είχαν καλύτερο έλεγχο της γλυκόζης στο αίμα.

Μια τιμή HbA1C κάτω από 7 σε μια εξέταση αίματος θεωρείται ιδανική για άτομα με διαβήτη τύπου 2.
Τα επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν συνήθως υψηλότερα επίπεδα ζάχαρης και νατρίου, αλλά οι επιστήμονες λένε ότι οι επιπτώσεις τους στην υγεία μπορεί να μην οφείλονται απλώς σε αυτά τα συστατικά. Υποψιάζονται ότι η χρήση συνθετικών γεύσεων, πρόσθετων χρωμάτων, γαλακτωματοποιητών, τεχνητών γλυκαντικών και παρόμοιων συστατικών μπορεί να ευθύνεται, τουλάχιστον εν μέρει.

Διαβάστε ακόμη: Τι είναι και πώς οδηγούν στην παχυσαρκία τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα

«Η μελλοντική έρευνα θα πρέπει να διερευνήσει εάν υπάρχει αιτιώδης σχέση μεταξύ της επεξεργασίας των τροφίμων και της HbA1c και να διερευνήσει τους μηχανισμούς με τους οποίους τα UPFs μπορεί να επηρεάσουν τον γλυκαιμικό έλεγχο», λένε οι επιστήμονες.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα