ΑρχικήυγείαΕκπληκτική η σχέση μεταξύ κρυφού υποσιτισμού και αυξανόμενης αντοχής στα αντιβιοτικά

Εκπληκτική η σχέση μεταξύ κρυφού υποσιτισμού και αυξανόμενης αντοχής στα αντιβιοτικά

3 λεπτά ανάγνωσης

Τι αποκάλυψε νέα μελέτη.

    Άμεση σύνδεση μεταξύ των ελλείψεων μικροθρεπτικών συστατικών και της σύνθεσης των μικροβιωμάτων του εντέρου στην πρώιμη ζωή, αποκάλυψαν τα ευρήματα νέας μελέτης που πραγματοποιήθηκε σε ποντίκια και δημοσιεύτηκε στο Nature Microbiology. Τα ευρήματα μπορούν να δώσουν εξηγηση στο γιατί η αντοχή στα αντιβιοτικά έχει αυξηθεί δραματικά σε παγκόσμιο επίπεδο.

- Advertisement -

    Η ομάδα ερεύνησε πώς οι ελλείψεις σε κρίσιμα μικροθρεπτικά συστατικά όπως η βιταμίνη Α, η Β12, το φυλλικό οξύ, ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος επηρέασαν την κοινότητα των βακτηρίων, των ιών, των μυκήτων και άλλων μικροβίων που ζουν στο πεπτικό σύστημα. Ανακάλυψαν ότι αυτές οι ανεπάρκειες οδήγησαν σε σημαντικές αλλαγές στο μικροβίωμα του εντέρου, κυρίως μια ανησυχητική επέκταση βακτηρίων και μυκήτων που είναι γνωστό ότι είναι ευκαιριακά παθογόνα.

    Είναι σημαντικό ότι τα ποντίκια με ανεπάρκεια μικροθρεπτικών συστατικών εμφάνισαν επίσης υψηλότερο εμπλουτισμό γονιδίων που έχουν συνδεθεί με αντοχή στα αντιβιοτικά. «Η ανεπάρκεια μικροθρεπτικών συστατικών ήταν ένας παράγοντας που αγνοήθηκε στη συζήτηση για την παγκόσμια αντοχή στα αντιβιοτικά», είπε η Δρ Paula Littlejohn, μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο τμήμα ιατρικής γενετικής και παιδιατρικής του UBC και στο BC Children’s Hospital Research Institute. «Πρόκειται για μια σημαντική ανακάλυψη, καθώς υποδηλώνει ότι οι ελλείψεις σε θρεπτικά συστατικά μπορούν να κάνουν το περιβάλλον του εντέρου πιο ευνοϊκό για την ανάπτυξη αντοχής στα αντιβιοτικά, η οποία αποτελεί μείζον παγκόσμιο πρόβλημα υγείας».

- Advertisement -

    Τα βακτήρια διαθέτουν φυσικά αυτά τα γονίδια ως αμυντικό μηχανισμό. Ορισμένες περιστάσεις, όπως η πίεση των αντιβιοτικών ή το άγχος των θρεπτικών ουσιών, προκαλούν αύξηση σε αυτούς τους μηχανισμούς. Αυτό αποτελεί απειλή που θα μπορούσε να καταστήσει αναποτελεσματικά πολλά ισχυρά αντιβιοτικά και να οδηγήσει σε ένα μέλλον όπου οι κοινές λοιμώξεις θα μπορούσαν να γίνουν θανατηφόρες.

    Η αντοχή στα αντιβιοτικά αποδίδεται συχνά στην υπερβολική χρήση και την κακή χρήση αντιβιοτικών, αλλά η εργασία της Δρ. Littlejohn και των συναδέλφων της στο UBC υποδηλώνει ότι ο «κρυφός υποσιτισμός» των ελλείψεων μικροθρεπτικών συστατικών είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας. «Παγκοσμίως, περίπου 340 εκατομμύρια παιδιά κάτω των πέντε ετών υποφέρουν από πολλαπλές ανεπάρκειες μικροθρεπτικών συστατικών, οι οποίες όχι μόνο επηρεάζουν την ανάπτυξή τους, αλλά επίσης μεταβάλλουν σημαντικά τα μικροβιώματα του εντέρου τους», δήλωσε ο Δρ Littlejohn. “Τα ευρήματά μας είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά καθώς σε αυτά τα παιδιά συχνά συνταγογραφούνται αντιβιοτικά για ασθένειες που σχετίζονται με τον υποσιτισμό. Κατά ειρωνικό τρόπο, το μικροβίωμα του εντέρου τους μπορεί να προετοιμαστεί για αντοχή στα αντιβιοτικά λόγω των υποκείμενων ελλείψεων σε μικροθρεπτικά συστατικά”.

   Η μελέτη υπογραμμίζει την ανάγκη για ολοκληρωμένες στρατηγικές για την αντιμετώπιση του υποσιτισμού και των επιπτώσεων του στην υγεία. Η αντιμετώπιση των ελλείψεων μικροθρεπτικών συστατικών είναι κάτι περισσότερο από την αντιμετώπιση του υποσιτισμού, μπορεί επίσης να είναι ένα κρίσιμο βήμα για την καταπολέμηση της παγκόσμιας μάστιγας της αντοχής στα αντιβιοτικά.

Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη εδώ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα