ΑρχικήΟικιακάΥγεία και άσκησηΩμέγα-3: Νέα μελέτη δείχνει ότι βελτιώνουν την καρδιακή απόδοση των αθλητών

Ωμέγα-3: Νέα μελέτη δείχνει ότι βελτιώνουν την καρδιακή απόδοση των αθλητών

4 λεπτά ανάγνωσης

Νέα έρευνα διερευνά τις επιδράσεις των Ωμέγα-3 στη φυσιολογία και την απόδοση αθλητών αντοχής

Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Frontiers in Nutrition ερεύνησε τη δυνατότητα των συμπληρωμάτων Ωμέγα-3, πλούσιων σε EPA ή DHA, να τροποποιούν τις φυσιολογικές αντιδράσεις στην υπομέγιστη άσκηση. Η έρευνα αξιολόγησε τις επιδράσεις τους στη φυσιολογία της άσκησης και την απόδοση σε άνδρες που έχουν εκπαιδευτεί στην αντοχή.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ποιοι πρέπει να αποφεύγουν την σόγια και γιατί

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γαρίδες μολυσμένες με ραδιενέργεια: Επεκτείνεται η ανάκληση

- Advertisement -

Πολλοί αθλητές χρησιμοποιούν συμπληρώματα διατροφής για να βελτιστοποιήσουν την απόδοσή τους. Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι τα συμπληρώματα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων μπορεί να βελτιώσουν την προσαρμογή στην άσκηση αντοχής, συμπεριλαμβανομένης της αποτελεσματικότητας της άσκησης, του καρδιακού ρυθμού σε κατάσταση ηρεμίας (HR) και του V̇O2 max. Ωστόσο, η πραγματική επίδραση της συμπλήρωσης ωμέγα-3 στην αντοχή παρέμενε ασαφής λόγω της ετερογένειας των προηγούμενων ερευνών.

Ελάτε να γράψουμε ΜΑΖΙ μια ιστορία στα FEA 2025, που αξίζει να ειπωθεί!

Η παρούσα διπλά τυφλή, τυχαιοποιημένη δοκιμή αξιολόγησε τη διαφορετική επίδραση της συμπλήρωσης με ιχθυέλαιο πλούσιο σε EPA ή έλαιο από φύκια πλούσιο σε DHA, σε σύγκριση με ένα εικονικό φάρμακο (έλαιο καρύδας). Συνολικά, συμμετείχαν 69 υγιείς άνδρες ερασιτέχνες αθλητές αντοχής, από τους οποίους οι 55 ολοκλήρωσαν τη μελέτη.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες: Μία που λάμβανε συμπλήρωμα με ιχθυέλαιο πλούσιο σε EPA, μία με έλαιο από φύκια πλούσιο σε DHA, και μία με έλαιο καρύδας (εικονικό φάρμακο). Τους χορηγήθηκαν 3 γραμμάρια την ημέρα για 41 ημέρες. Δείγματα αίματος ελήφθησαν πριν και μετά την περίοδο συμπλήρωσης για τη μέτρηση του δείκτη ωμέγα-3. Επιπλέον, αξιολογήθηκαν υπομέγιστες αντιδράσεις κατά την άσκηση, όπως η καρδιακή συχνότητα, ο αναπνευστικός λόγος ανταλλαγής (RER) και ο ρυθμός αντιληπτής προσπάθειας (RPE), καθώς και η απόδοση σε δοκιμασία χρόνου (TT).

Αποτελέσματα

Η μελέτη έδειξε ότι η συμπλήρωση με ωμέγα-3 για έξι εβδομάδες αύξησε τον δείκτη ωμέγα-3 των συμμετεχόντων από επίπεδα κάτω του 6% σε επίπεδα άνω του 8%, τόσο στην ομάδα του EPA όσο και στην ομάδα του DHA. Αντίθετα, στην ομάδα του εικονικού φαρμάκου δεν παρατηρήθηκε καμία αύξηση. Παράλληλα, καταγράφηκε μείωση της περιεκτικότητας σε ωμέγα-6 λιπαρά οξέα στις κυτταρικές μεμβράνες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Η σοκολάτα που προκάλεσε μαζική τροφική δηλητηρίαση – Εκτιμήσεις για πάνω από 1.600 κρούσματα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μεγάλα σουπερμάρκετ πούλησαν γιαούρτι μολυσμένο με απορρυπαντικό! Επείγουσα ανάκληση

Ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα ήταν η μείωση της καρδιακής συχνότητας κατά την υπομέγιστη άσκηση στις ομάδες που έλαβαν συμπληρώματα EPA και DHA, γεγονός που υποδηλώνει βελτιωμένη καρδιακή απόδοση. Μειώθηκε επίσης ο ρυθμός αντιληπτής προσπάθειας (RPE). Ωστόσο, παρόλο που οι συμμετέχοντες έγιναν συνολικά πιο γρήγοροι στη δοκιμασία χρόνου των 24 χιλιομέτρων, η μελέτη δεν βρήκε στατιστικά σημαντικές διαφορές στην αύξηση της απόδοσης μεταξύ των ομάδων, κάτι που σημαίνει ότι οι φυσιολογικές αλλαγές δεν μεταφράστηκαν σε ανώτερη αντοχή σε σύγκριση με το εικονικό φάρμακο.

Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η συμπλήρωση με Ωμέγα-3 (DHA ή EPA) για έξι εβδομάδες είναι επαρκής για να αυξήσει τον δείκτη ωμέγα-3 σε φυσιολογικά σημαντικά επίπεδα και να βελτιώσει την καρδιακή απόδοση κατά την άσκηση. Ωστόσο, τονίζει την ανάγκη για μελλοντικές μελέτες που θα περιλαμβάνουν και γυναίκες, προκειμένου να γενικευθούν τα ευρήματα.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα