ΑρχικήΟικιακάΕπικινδυνότητα τροφίμωνΚίνδυνος από φυτοφάρμακα: Η Αυστραλία αναστέλλει τη χρήση διμεθοάτης στα μούρα

Κίνδυνος από φυτοφάρμακα: Η Αυστραλία αναστέλλει τη χρήση διμεθοάτης στα μούρα

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα δεδομένα δείχνουν ότι η αυξημένη κατανάλωση μούρων εκθέτει τους καταναλωτές σε επικίνδυνα επίπεδα ενός νευροτοξικού φυτοφαρμάκου

Οι αυστραλοί καταναλωτές ενδέχεται να εκτίθενται σε επικίνδυνα επίπεδα του φυτοφαρμάκου διμεθοάτης μέσω της κατανάλωσης μούρων, όπως φράουλες, βατόμουρα και σμέουρα. Ως αποτέλεσμα, η Αρχή Φυτοφαρμάκων και Κτηνιατρικών Φαρμάκων (APVMA) της Αυστραλίας πρότεινε την αναστολή της χρήσης του φυτοφαρμάκου σε αυτά τα φρούτα. Η απόφαση έρχεται μετά από νέα δεδομένα της Αρχής Προτύπων Τροφίμων Αυστραλίας και Νέας Ζηλανδίας (FSANZ) και έρευνα από το Πανεπιστήμιο Southern Cross.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πόσο υγιεινή είναι η μελιτζάνα;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τι γίνεται με τα έτοιμα σάντουιτς; Νέα προειδοποίηση υγείας για δηλητηριασμένο σάντουιτς γαλοπούλας μεγάλης αλυσίδας

- Advertisement -

Το νευροτοξικό φυτοφάρμακο

Η διμεθοάτη είναι ένα νευροτοξικό φυτοφάρμακο που μπορεί να αποβεί επιβλαβές για τον άνθρωπο. Αξίζει να σημειωθεί ότι απαγορεύτηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2019 και έχει χαρακτηριστεί από την Αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) ως πιθανό καρκινογόνο.

Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Οι τελευταίες εγκρίσεις για τη χρήση της διμεθοάτης βασίστηκαν σε δεδομένα κατανάλωσης μούρων από το 1995. Νέα στοιχεία, ωστόσο, δείχνουν ότι η κατανάλωση μούρων στην Αυστραλία έχει αυξηθεί δραματικά, κατά 962% μεταξύ 1995 και 2024. Αυτή η αύξηση οδηγεί σε υψηλότερα επίπεδα έκθεσης των καταναλωτών, ξεπερνώντας το αποδεκτό περιθώριο ασφαλείας.

Αν και η APVMA θεωρεί ότι τα ανιχνευθέντα επίπεδα δεν αποτελούν άμεσο και σοβαρό κίνδυνο για την ανθρώπινη υγεία, η αναστολή της χρήσης της διμεθοάτης είναι ένα προληπτικό μέτρο. Ωστόσο, δοκιμές του Πανεπιστημίου Southern Cross αποκάλυψαν πως η κατανάλωση λίγων μόλις μούρων είναι αρκετή για να υπερβεί το αποδεκτό όριο ημερήσιας πρόσληψης (ADI). Για παράδειγμα, ένα παιδί 20 κιλών θα μπορούσε να υπερβεί το ADI μετά την κατανάλωση μόλις 13-20 μούρων, ενώ ένας ενήλικας 80 κιλών θα ξεπερνούσε το όριο με 50-80 μούρα. Αυτές οι εκτιμήσεις δεν περιλαμβάνουν την έκθεση από άλλα τρόφιμα που περιέχουν το ίδιο φυτοφάρμακο.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα