ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΞεχάστε όσα ξέρετε: Τελικά το βραδινό φαγητό δεν επηρεάζει τον μεταβολισμό!

Ξεχάστε όσα ξέρετε: Τελικά το βραδινό φαγητό δεν επηρεάζει τον μεταβολισμό!

3 λεπτά ανάγνωσης

Η ώρα που τρώμε δεν επηρεάζει τον μεταβολισμό, αλλά μπορεί να έχει επίδραση στην αύξηση η τη μείωση της πείνας σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη

Η ώρα της ημέρα που καταναλώνουμε τις θερμίδες δεν έχει καμία επίδραση στον μεταβολισμό σύμφωνα με μελέτη του Βρετανικού Πανεπιστημίου του Aberdeen. Τα ευρήματα αυτής της έρευνας αμφισβητούν προηγούμενες μελέτες που υποδεικνύουν ότι όσοι τρώνε το βράδυ έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να πάρουν βάρος και είναι λιγότερο ικανοί να το χάσουν.

- Advertisement -

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η ενέργεια χρησιμοποιείται παρόμοια, ανεξάρτητα από το πότε καταναλώνονται οι θερμίδες. Η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Cell Metabolism, είναι η πρώτη του είδους της στο Ηνωμένο Βασίλειο που συνέκρινε τον αντίκτυπο των θερμίδων πρωινού έναντι των βραδινών θερμίδων σε ενήλικες άνδρες και γυναίκες που είναι υπέρβαροι και παχύσαρκοι. Διαπιστώθηκε λοιπόν ότι η ώρα της ημέρας που τρώμε μπορεί να επηρεάσει την όρεξη και την πείνα αλλά δεν αλλάζει τον ενεργειακό μεταβολισμό σε ενήλικες που είναι παχύσαρκοι και υπέρβαροι, αλλά κατά τα άλλα υγιείς.

Σε μια τυχαιοποιημένη διασταυρούμενη δοκιμή (NCT03305237), 30 άτομα παχύσαρκοι/υπέρβαροι υποβλήθηκαν σε δύο δίαιτες απώλειας βάρους 4 εβδομάδων με περιορισμένες θερμίδες αλλά ισοενεργειακές δίαιτες, με πρωινές ή βραδινές θερμίδες. Δηλαδή, ο ίδιος αριθμός θερμίδων καταναλώθηκε από εθελοντές σε διαφορετικές ώρες της ημέρας. Το πείραμα δεν έδειξε διαφορές στη συνολική ημερήσια δαπάνη ενέργειας ή στον μεταβολικό ρυθμό ηρεμίας, σε διαφορετικές ώρες γευμάτων και κατανάλωσης θερμίδων και καμία διαφορά στην απώλεια βάρους

- Advertisement -

Όμως οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν μεγαλύτερα πρωϊνά γεύματα ανέφεραν σημαντικά χαμηλότερη πείνα. Και επειδή ο έλεγχος της όρεξης είναι σημαντικός σύμμαχος για την απώλεια βάρους, η πρωινή πρόσληψη (μεγάλο πρωινό) μπορεί να βοηθήσει μέσω μεγαλύτερης καταστολής της όρεξης.

Αυτή η μελέτη είναι σημαντική γιατί αμφισβητεί την παλαιότερη πεποίθηση ότι το φαγητό σε διαφορετικές ώρες της ημέρας οδηγεί σε διαφορετική δαπάνη ενέργειας, λένε οι ερευνητές. 

Ο Jonathan Johnston, Καθηγητής Χρονοβιολογίας και Ολοκληρωτικής Φυσιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Surrey, δήλωσε: «Αυτό είναι ένα σημαντικό εύρημα για τον τομέα της έρευνας για τον χρόνο γεύματος («χρονοδιατροφή»). Πολλές πτυχές της ανθρώπινης βιολογίας αλλάζουν κατά τη διάρκεια της ημέρας και αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε πώς αυτό αλληλεπιδρά με την πρόσληψη τροφής. Η νέα μας έρευνα δείχνει ότι, σε συνθήκες απώλειας βάρους, το μέγεθος του πρωινού και του δείπνου ρυθμίζει την όρεξή μας αλλά όχι τη συνολική ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιεί το σώμα μας.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα