ΑρχικήΟικιακάΕπικινδυνότητα τροφίμωνΑπανωτά τα "χτυπήματα" στα γλυκαντικά – Συνδέονται με καρδιακές και κυκλοφοριακές παθήσεις!

Απανωτά τα “χτυπήματα” στα γλυκαντικά – Συνδέονται με καρδιακές και κυκλοφοριακές παθήσεις!

2 λεπτά ανάγνωσης

Πληθαίνουν οι φωνές για τους κινδύνους των γλυκαντικών

Μετά από έρευνα του Ισραήλ τα ευρήματα της οποίας κατέρριψαν την θεωρία της ασφάλειας των γλυκαντικών  καθώς προκαλούν αλλαγές στο εντερικό μικροβίωμα αλλά και την πρόσφατη προειδοποίηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, για τον κίνδυνο που μπορεί να ενέχουν, τώρα μία νέα μελέτη ανάβει νέα φωτιά στα… μπατζάκια της παγκόσμιας βιομηχανίας γλυκαντικών.

- Advertisement -

Μελέτη του Πανεπιστημίου της Σορβόνης που δημοσιεύτηκε στο British Medical Journal (BMJ), ανέλυσε τα δεδομένα από 100.000 Γάλλους, τους οποίους παρακολούθησε για εννέα χρόνια εξετάζοντας την κατανάλωση γλυκαντικών μέσω διαφόρων τροφίμων μεταξύ των οποίων αναψυκτικά και ροφήματα.

Διαπιστώθηκε ότι η κατανάλωση τεχνητών γλυκαντικών συνδέθηκε με 9% υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου και με 18% υψηλότερο κίνδυνο εγκεφαλοαγγειακής νόσου!

- Advertisement -

Πιο συγκεκριμένα η ασπαρτάμη συσχετίστηκε με 17% αυξημένο κίνδυνο εγκεφαλικού ενώ η ακεσουλφάμη κάλιο και η σουκραλόζη συσχετίστηκαν ιδιαίτερα με αυξημένο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου.

Οι ερευνητές τόνισαν πως αυτά τα πρόσθετα τροφίμων, που καταναλώνονται καθημερινά από εκατομμύρια ανθρώπους και υπάρχουν σε χιλιάδες τρόφιμα και ποτά, δεν πρέπει να θεωρούνται υγιεινή και ασφαλής εναλλακτική λύση έναντι της ζάχαρης και συμβουλεύουν τους καταναλωτές να αντικαταστήσουν τα αναψυκτικά με νερό και να αυξήσουν την πρόσληψη υγιεινών τροφών για την καρδιά, όπως φακές, ξηροί καρποί, καθώς και φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως.

Τα τεχνητά γλυκαντικά παραμένουν ένα αμφιλεγόμενο θέμα και επί του παρόντος επανεξετάζονται από την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων, τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και άλλους υγειονομικούς οργανισμούς.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα