ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΠότε οι μπανάνες κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό;

Πότε οι μπανάνες κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό;

3 λεπτά ανάγνωσης

Με ποιους συνδυασμούς μειώνει τα οφέλη για τον οργανισμό;

Ο Δρ Saurabh Sethi, γαστρεντερολόγος από την Καλιφόρνια, αποκαλύπτει τρεις εκπληκτικούς λόγους για τους οποίους οι μπανάνες πρέπει να αφαιρεθούν από τις συνταγές σας για smoothie φρούτων.

- Advertisement -

Ο Sethi επισημαίνει ότι οι μπανάνες μπορούν να περιέχουν υψηλά επίπεδα οξειδάσης πολυφαινόλης , η οποία μπορεί να μειώσει την ποσότητα των ευεργετικών φλαβανολών σε ένα μείγμα φρούτων. Οι φλαβανόλες – που βρίσκονται στα βατόμουρα, τις φράουλες, τα σμέουρα και άλλα κοινά συστατικά smoothie – έχει αποδειχθεί ότι υποστηρίζουν την υγεία της καρδιάς και του εγκεφάλου, μειώνοντας τη φλεγμονή και την αρτηριακή πίεση.

Η μπανάνα μαζί με βατόμουρα σε smoothie κάνει περισσότερο κακό παρά καλό…

Μια μελέτη του 2023 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Food & Function διαπίστωσε ότι η προσθήκη μιας μπανάνας σε ένα smoothie με μούρα μείωσε την ποσότητα των φλαβανολών κατά 84% σε σύγκριση με μια ομάδα ελέγχου. «Οι μπανάνες μπορούν να μειώσουν τα αντιοξειδωτικά οφέλη άλλων φρούτων», είπε ο Sethi.

- Advertisement -

Ο Sethi λέει επίσης ότι οι πλήρως ώριμες μπανάνες αυξάνουν το φορτίο υδατανθράκων στα smoothies, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σακχάρου στο αίμα, χαρακτηριστικό του διαβήτη τύπου 2 .

«Επιπλέον, οι μπανάνες έχουν αρκετές θερμίδες σε σύγκριση με άλλα φρούτα, επομένως η προσθήκη τους σε smoothies μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των θερμίδων που προσλαμβάνουμε συνολικά», είπε ο Sethi. Σημειώνεται ότι μια μέτρια μπανάνα (περίπου 126 γραμμάρια) περιέχει 29 γραμμάρια υδατάνθρακες και 112 θερμίδες. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, κάλιο, μαγνήσιο , βιταμίνη Β6, βιταμίνη C και άλλα σημαντικά θρεπτικά συστατικά.

Οπότε καλό είναι να την αφαιρέσουμε από τα smoothies αλλά να την απολαμβάνουμε μόνη της.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα