ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ Κινόα μπορεί να "πολεμήσει" τον διαβήτη τύπου 2 - Νέα επιστημονική...

Η Κινόα μπορεί να “πολεμήσει” τον διαβήτη τύπου 2 – Νέα επιστημονική μελέτη

2 λεπτά ανάγνωσης

Οι πολυφαινόλες της κινόα, περιορίζουν την αύξηση του σακχάρου στο αίμα

Η κινόα είναι ένα είδος σπόρων, το οποίο παρέχει όλη την απαραίτητη ποσότητα αμύλου και υδατανθράκων που χρειάζεται το σώμα, αλλά χωρίς τα αρνητικά στοιχεία που ενέχουν άλλα προϊόντα όπως το ψωμί ή τα ζυμαρικά, λόγω της περιεκτικότητάς της σε μικροθρεπτικά που εξομαλύνουν την πέψη. Ισπανοί ειδικοί δοκίμασαν τα αποτελέσματα της εν λόγω «υπερτροφής» σε άτομα που είχαν προδιαβήτη, προκειμένου να διαπιστώσουν τα οφέλη της και σε αυτόν τον τομέα.

- Advertisement -

Ο προδιαβήτης εμφανίζεται όταν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα είναι υψηλότερα από το κανονικό, αλλά όχι ακόμη στα επίπεδα που πρέπει να διαγνωστούν επίσημα ως διαβήτης τύπου 2.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Nutrients και πραγματοποιήθηκε από ειδικούς στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο της Καταλονίας στη Βαρκελώνη, παρακολούθησε 9 προδιαβητικούς άνω των 65 ετών για 8 εβδομάδες για να δει πώς η αλλαγή της διατροφής τους για να συμπεριλάβουν κινόα, η οποία είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, ψευδάργυρο και σίδηρο, επηρέασε την κατάστασή τους. Στους εθελοντές δόθηκαν γεύματα τρεις φορές την ημέρα, εναλλακτικά, με πατάτες, ή με ρύζι είτε με κινόα. Ταυτόχρονα, τους δόθηκαν φαγητά φτιαγμένα με αλεύρι κινόα, όπως ζυμαρικά, κέικ, ψωμί και κράκερ.  

- Advertisement -

Όταν οι ειδικοί συνέκριναν τα πρότυπα του σακχάρου στο αίμα των συμμετεχόντων, διαπίστωσαν ότι, όταν οι συμμετέχοντες έτρωγαν κινόα, η απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα τους ήταν χαμηλότερη από τη συνήθη δίαιτά τους. Οι ερευνητές είπαν ότι αυτό θα μπορούσε να είναι ένας καθοριστικός παράγοντας για την πρόληψη του διαβήτη τύπου 2, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σχετικό δημοσίευμα της Daily Mail.

Αιτία για αυτά τα αποτελέσματα αποτελούν οι πολυφαινόλες της κινόα, καθώς περιορίζουν στη την αύξηση του σακχάρου στο αίμα. Το μικροθρεπτικό αυτό συστατικό, που βρίσκεται επίσης στα περισσότερα λαχανικά, φρούτα και τσάι, βοηθά στην επιβράδυνση της πέψης των υδατανθράκων. Μειώνει επίσης την απορρόφηση γλυκόζης στο έντερο και διεγείρει το πάγκρεας να παράγει ινσουλίνη, αναστρέφοντας την επίδραση του διαβήτη τύπου 2.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα