ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ διαλείπουσα νηστεία συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο θανάτου από καρδιακή προσβολή κατά...

Η διαλείπουσα νηστεία συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο θανάτου από καρδιακή προσβολή κατά 91%!

4 λεπτά ανάγνωσης

Τι δείχνει μια από τις λίγες μελέτες για τη διαλειμματική νηστεία σε βάθος χρόνων.

   Με υψηλότερα επίπεδα θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο, έρχονται αντιμέτωποι όσοι καταναλώνουν τροφή σε ένα παράθυρο 8 ωρών, όπως προβλέπει η διαλειμματική νηστεία, σύμφωνα με νέα έρευνα παρακολούθησης σε 20.000 ενηλίκους στις ΗΠΑ. Η νέα μελέτη σημειώνει πως οι χρονικά περιορισμένες δίαιτες θα μπορούσαν να έχουν σοβαρές μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην υγεία.

- Advertisement -

   Η διαλειμματική ή διαλείπουσα νηστεία που έχει επικυρωθεί από διασημότητες, όπως η Jennifer Aniston, ο Hugh Jackman, η Kourtney Kardashian και η Scarlett Johansson, έχει αποδειχθεί πως διαθέτει αρκετά οφέλη για την υγεία, όπως μεταξύ άλλων ο θετικός αντίκτυπος στον διαβήτη τύπου 2 αλλά και στις ορμόνες. Ακόμα αλλά ευρήματα έδειξαν πως ακόμα και ένα λιγότερο περιοριστικό χρονικό διάστημα δέκα ωρών εξακολουθεί να έχει θετικά οφέλη για την υγεία, όπως αλλαγές στη διάθεση, την ενέργεια και την πείνα. Μια ακόμη μελέτη έχει συνδέσει το φαγητό μια φορά την ημέρα, με τη μείωση του κινδύνου ασθενειών όπως το Αλτσχάιμερ. 

   Εκτός από το ότι υποστηρίζονται από μια πληθώρα διασημοτήτων, οι δίαιτες νηστείας φαίνεται να διαθέτουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα, καθώς οι άνθρωποι φαίνεται να τις βρίσκουν σχετικά εύκολο να τις τηρήσουν λόγω των ρυθμών της καθημερινότητας. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι μπορούν να χάσουν βάρος, πιθανώς επειδή καταλήγουν να καταναλώνουν λιγότερα τρόφιμα.

- Advertisement -

   Οι μελέτες ωστόσο φαίνεται να βρήκαν βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα σε μικρό αριθμό συμμετεχόντων. Στη νέα μελέτη που εξέτασε περίπου 20.000 ενήλικες με μέση ηλικία τα 49 (όταν ξεκίνησε), σε διάστημα 17 χρόνων, οι 840 πέθαναν από καρδιακές προσβολές και εγκεφαλικά. Όσοι ανέφεραν ότι έτρωγαν όλο το φαγητό τους λιγότερο από οκτώ ώρες την ημέρα είχαν 91% υψηλότερο κίνδυνο θανάτου από από καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό, σύμφωνα με αποτελέσματα που θα παρουσιαστούν σε συνέδριο της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας στο Σικάγο αυτή την εβδομάδα.

   Οι ερευνητές τόνισαν ότι τα αποτελέσματα πρέπει να αντιμετωπίζονται με προσοχή, καθώς αυτού του είδους η μελέτη δεν μπορεί να αποδείξει την αιτία και το αποτέλεσμα. Είχαν επίσης πολύ περιορισμένες πληροφορίες για τις διατροφικές συνήθειες των συμμετεχόντων.

Ένας περιορισμός ήταν ότι οι εθελοντές που συμμετείχαν ερωτήθηκαν για τα διατροφικά τους πρότυπα μόνο σε δύο ημέρες και υποστήριξαν ότι ακολούθησαν το ίδιο πρόγραμμα για αρκετά χρόνια. Ωστόσο, άλλοι ειδικοί είπαν ότι οι επακόλουθες μελέτες θα ήταν πολύτιμες, καθώς τα «εντυπωσιακά» αποτελέσματα αμφισβήτησαν ευρέως διαδεδομένες υποθέσεις. 

   Ο Duane Mellor, ανώτερος λέκτορας στην Ιατρική Σχολή του Aston στο Ηνωμένο Βασίλειο, είπε ότι ορισμένοι άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων στη νυχτερινή βάρδια, αναγκάζονταν να τρώνε συγκεκριμένες ώρες. «Μερικοί άνθρωποι μπορεί να το κάνουν αυτό [τρώγοντας σε περιορισμένο χρόνο] για λόγους υγείας [που μπορεί να σημαίνει ότι ήταν σε χειρότερη κατάσταση από την αρχή], ενώ για άλλους οφείλεται σε στρεσογόνα περιβάλλοντα εργασίας ή φτώχεια, που είναι και οι δύο παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακό θάνατο», είπε.

    Ο Κρίστοφερ Γκάρντνερ, καθηγητής ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ στην Καλιφόρνια, είπε: «Συνολικά, αυτή η μελέτη δείχνει ότι η χρονικά περιορισμένη διατροφή μπορεί να έχει βραχυπρόθεσμα οφέλη αλλά μακροπρόθεσμες δυσμενείς επιπτώσεις». Μια θεωρία θα ήταν ότι οι άνθρωποι τρώνε λιγότερες θερμίδες αλλά συνεχίζουν να τρώνε πρόχειρο φαγητό. «Το σύντομο χρονικό διάστημα της τροφής με περιορισμένο χρόνο… μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να μειώσουν τις θερμίδες και να χάσουν βάρος. Ωστόσο, εάν οι θερμίδες που καταναλώνονται είναι χαμηλής διατροφικής ποιότητας, αυτό ενδέχεται να οδηγήσει σε μακροπρόθεσμα δυσμενή αποτελέσματα», πρόσθεσε ο Gardner.

   Η πιο πρόσφατη έρευνα είναι μια από τις πρώτες που προσπάθησαν να διερευνήσουν τι μπορεί να σημαίνει η χρονικά περιορισμένη κατανάλωση φαγητού εάν οι άνθρωποι το διατηρούσαν για πολλά χρόνια. Προς το παρόν, ωστόσο, δεν υπάρχουν αδιάσειστα στοιχεία που να λένε ότι πρέπει να σταματήσετε τη διαλείπουσα νηστεία εάν σας βοηθά να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος.

https://www.thetimes.co.uk/article/38144d12-daa2-44fe-b281-0b3ff698ac15?shareToken=df281ce2e9a994704045824f37bf00a1

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα