ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ «αθώα» συνήθεια στο τραπέζι που αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο στομάχου...

Η «αθώα» συνήθεια στο τραπέζι που αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο στομάχου κατά 41% – Αποτελέσματα έρευνας

5 λεπτά ανάγνωσης

Η καθημερινή συνήθεια που βλάπτει σιωπηλά: Τι έδειξε η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Gastric Cancer»

Πιάνετε την αλατιέρα και προσθέτετε αλάτι στο φαγητό σας πριν καν το δοκιμάσετε; Αν ναι, ίσως ήρθε η ώρα να το ξανασκεφτείτε. Μια νέα επιστημονική μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο διεθνές περιοδικό Gastric Cancer, φέρνει στο φως μια ανησυχητική συσχέτιση: η συνήθεια της προσθήκης αλατιού στο τραπέζι μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου στομάχου κατά 41%.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ρύζι μπασμάτι: Πλημμύρισε η ΕΕ με μάρκες που περιέχουν απαγορευμένα φυτοφάρμακα – 1 ειδοποίηση κάθε 3 μέρες!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανάκληση μαμούθ 10,5 εκατομμυρίων παγωτών λόγω επικίνδυνου παθογόνου

- Advertisement -
Εγγραφείτε και εσείς στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε ΜΑΖΙ μια ιστορία, που αξίζει να ειπωθεί!

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της μεγάλης βάσης δεδομένων UK Biobank και περιέλαβε περισσότερους από 471.000 ενήλικες από το Ηνωμένο Βασίλειο. Όλοι οι συμμετέχοντες ήταν υγιείς κατά την έναρξη της μελέτης και παρακολουθήθηκαν για διάστημα σχεδόν 11 ετών. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα που ανέφεραν πως «πάντα» προσθέτουν αλάτι στο πιάτο τους είχαν σημαντικά υψηλότερο ποσοστό εμφάνισης καρκίνου του στομάχου σε σχέση με όσους δήλωσαν ότι δεν το κάνουν ή το κάνουν σπάνια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Υγειονομικός κίνδυνος από καπνιστά λουκάνικα – Λήγουν τώρα αλλά φέρουν ημερομηνία λήξεως ένα μήνα μετά!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αποσύρονται πάνω από 32.000 φορητά ψυγεία λόγω κινδύνου πυρκαγιάς

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η υπερβολική κατανάλωση αλατιού μπορεί να προκαλέσει φθορά στη βλεννογόνο του στομάχου, δημιουργώντας συνθήκες που ευνοούν τη φλεγμονή και την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων. Παράλληλα, η αυξημένη πρόσληψη νατρίου σχετίζεται με υψηλή αρτηριακή πίεση και αυξημένο οξειδωτικό στρες, παράγοντες που δυσχεραίνουν περαιτέρω την υγεία του πεπτικού συστήματος.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ποιες ώρες και ποιες περιοχές θα μείνουν χωρίς delivery την Τρίτη, λόγω καύσωνα – Πρόστιμο €2.000 στους παραβάτες

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αρώματα – «βόμβες» για την υγεία: Στη λίστα επικίνδυνων προϊόντων της ΕΕ κι άλλες πασίγνωστες μάρκες

Ο καρκίνος του στομάχου αποτελεί την πέμπτη πιο συχνή μορφή καρκίνου παγκοσμίως και εμφανίζεται συχνότερα στην Ανατολική Ασία, την Ανατολική Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική. Τα συμπτώματα, ιδιαίτερα στα αρχικά στάδια, είναι συχνά ασαφή και περιλαμβάνουν φούσκωμα, ναυτία, πόνο στο στομάχι και πρόωρο κορεσμό, γεγονός που καθυστερεί τη διάγνωση και μειώνει τις πιθανότητες έγκαιρης παρέμβασης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Καύσωνας: Ποια φάρμακα γίνονται πιο επικίνδυνα στις υψηλές θερμοκρασίες

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Δημοφιλής στην Ελλάδα, βρεφική τροφή μπορεί να προκαλέσει καρκίνο σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων EFSA

Οι συγγραφείς της μελέτης σημειώνουν ότι ο αριθμός των περιπτώσεων δεν ήταν αρκετά μεγάλος ώστε να αναλυθεί με λεπτομέρεια η επίδραση άλλων παραγόντων όπως το φύλο, η ηλικία, η εθνικότητα ή η παρουσία του βακτηρίου Helicobacter pylori. Ωστόσο, η συσχέτιση μεταξύ της συνήθειας προσθήκης αλατιού και του αυξημένου κινδύνου καρκίνου παρέμεινε στατιστικά ισχυρή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ |Ανακαλούνται κάψουλες καφέ από μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ – Κίνδυνος διαρροής μελανιού στο ρόφημα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Η παραπληροφόρηση για τα αντηλιακά

Για την πρόληψη, οι ειδικοί συστήνουν τη μείωση της προσθήκης αλατιού στο τραπέζι, την αντικατάστασή του με βότανα και φυσικά καρυκεύματα όπως το λεμόνι, και τη γενικότερη μείωση της κατανάλωσης επεξεργασμένων τροφίμων. Επίσης, τακτικοί προληπτικοί γαστρεντερολογικοί έλεγχοι είναι απαραίτητοι, ειδικά για άτομα που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου.

Η καθημερινή μας διατροφή περιέχει ήδη αρκετό αλάτι. Η άσκοπη προσθήκη του μπορεί να αποδειχθεί πολύ πιο επιβλαβής απ’ όσο νομίζουμε.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Η κατανάλωση τροφών με αυτή τη σειρά βοηθά στον έλεγχο του σακχάρου και την απώλεια βάρους

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το κόλπο των 10 δευτερολέπτων για να μαλακώσει το μπαγιάτικο ψωμί

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πώς να καταψύξετε σωστά τα φρέσκα κρεμμυδάκια για να διατηρούν γεύση και άρωμα για μήνες

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κατεψυγμένα φασόλια πίσω από 11 κρούσματα δηλητηρίασης – 4 άνθρωποι στο νοσοκομείο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανατριχιαστική ανακάλυψη: 1.500 ταραντούλες κρυμμένες σε κουτιά γλυκών σε αεροδρόμιο!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ακόμα και οι Νεάντερταλ είχαν… γευστικές προτιμήσεις: Νέα μελέτη αποκαλύπτει διαφορετικές μεθόδους μαγειρέματος

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ποια μεγάλη σοκολατοβιομηχανία προσπαθεί να δικαιολογήσει την «κουτσουρεμένη» σοκολάτα στην ίδια τιμή;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σας καταβάλλει η ζέστη; Οι τροφές που «αναζωογονούν» τον οργανισμό άμεσα

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα