ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΑυτά είναι τα τρόφιμα που καταστρέφουν το συκώτι σας ακόμα κι αν...

Αυτά είναι τα τρόφιμα που καταστρέφουν το συκώτι σας ακόμα κι αν δεν πίνετε αλκοόλ

3 λεπτά ανάγνωσης

Η υπερβολική κατανάλωση πρόσθετων σακχάρων, ακόμη και χωρίς αλκοόλ, μπορεί να προκαλέσε– μάθετε πώς να το προστατέψετε με απλές αλλαγές στη διατροφή σας.

Πολλοί πιστεύουν ότι το αλκοόλ είναι ο μόνος εχθρός του ήπατος, όμως μελέτη αναδεικνύει μια άλλη, εξίσου επικίνδυνη συνήθεια που βλάπτει σοβαρά το όργανο αυτό. Η κατανάλωση πρόσθετων σακχάρων, ακόμα και σε μέτριες ποσότητες, μπορεί να διπλασιάσει την παραγωγή λίπους στο ήπαρ και να οδηγήσει σε ασθένειες όπως η λιπώδης νόσος του ήπατος και ο διαβήτης τύπου 2.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | H Lidl Fr ανακαλεί για δεύτερη φορά μέσα σε 8 μήνες το ίδιο τρόφιμο και για τον ίδιο λόγο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλούνται πάνω από 20 εκατομμύρια αυγά (!) λόγω σαλμονέλας

- Advertisement -

Η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Hepatology εξέτασε 94 υγιείς άνδρες ηλικίας 18 έως 30 ετών, με φυσιολογικό δείκτη μάζας σώματος. Παρά το γεγονός ότι η συνολική πρόσληψη θερμίδων δεν αυξήθηκε, η κατανάλωση φρουκτόζης σε υγρή μορφή – κυρίως μέσω αναψυκτικών και επεξεργασμένων τροφίμων – είχε αρνητική επίδραση στον μεταβολισμό του ήπατος, οδηγώντας σε συσσώρευση λίπους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Νέο περιστατικό ανάκλησης κατεψυγμένων λαχανικών

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πάτρα: Δείτε τι βρήκε καταναλώτρια μέσα σε ζυμαρικά μεγάλης εταιρείας – Καταγγελία στο cibum

Οι ειδικοί συνιστούν να περιορίζουμε την πρόσληψη πρόσθετων σακχάρων στο 6% των ημερήσιων θερμίδων. Για παράδειγμα, οι γυναίκες θα πρέπει να καταναλώνουν έως 25 γραμμάρια (6 κουταλάκια του γλυκού) και οι άνδρες έως 36 γραμμάρια (9 κουταλάκια) πρόσθετου ζάχαρου ημερησίως. Ωστόσο, ο μέσος άνθρωπος καταναλώνει πολύ περισσότερη ζάχαρη, κυρίως λόγω κρυφών σακχάρων σε επεξεργασμένα τρόφιμα, δημητριακά πρωινού, τυριά και γεύματα μικροκυμάτων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Θανατηφόρο βακτήριο σε γαλάκτωμα ντεμακιγιάζ που πωλείται σε μεγάλα σούπερ μάρκετ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλούνται πράσινες ελιές λόγω αλλοίωσης – Η ένδειξη στη συσκευασία που «μαρτύρησε» το πρόβλημα

Προϊόντα που πρέπει να αποφεύγετε για να προστατεύσετε το ήπαρ σας:

  • Αναψυκτικά και αθλητικά ποτά με ζάχαρη
  • Γλυκά, επιδόρπια και επεξεργασμένα σνακ
  • Ψωμιά και αρτοσκευάσματα από λευκό αλεύρι
  • Κατεψυγμένα και επεξεργασμένα γεύματα
  • Υψηλής περιεκτικότητας σε κορεσμένα λίπη κόκκινο κρέας
  • Αλκοόλ, ακόμη και με μέτρο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τι συμβαίνει τελικά με τα γιαούρτια; Νέα ανάκληση λόγω μόλυνσης από γυαλιά

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μολυσμένα πατατάκια Lay’s: Μεγαλώνει η λίστα των χωρών που πουλά την παρτίδα με τις καρκινογόνες ουσίες

Αν περιορίσετε αυτές τις συνήθειες, όχι μόνο θα βοηθήσετε το ήπαρ σας να ανακάμψει και να λειτουργήσει καλύτερα, αλλά ενδέχεται να δείτε και βελτίωση στη γενική υγεία και στο βάρος σας. Η υγιεινή διατροφή και η σωστή φροντίδα του οργανισμού σας είναι το κλειδί για μακροχρόνια ευεξία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γιατί ανακαλείται απορρυπαντικό πλυντηρίου ρούχων;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γαρίδες σε καραντίνα: Επικίνδυνα παθογόνα φέρνουν ανακλήσεις σε προϊόντα που πωλούνται σε μεγάλη αλυσίδα

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα