ΑρχικήΝέαΥγείαΤι συμβαίνει όταν τα «καλά» λιπαρά λείπουν από τον εγκέφαλο

Τι συμβαίνει όταν τα «καλά» λιπαρά λείπουν από τον εγκέφαλο

2 λεπτά ανάγνωσης

Τι δείχνει νέα μελέτη

Μια νέα επιστημονική έρευνα ρίχνει φως στον ρόλο που παίζουν τα λιπίδια του αίματος στη νόσο Αλτσχάιμερ, αποκαλύπτοντας αξιοσημείωτες διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες με Αλτσχάιμερ παρουσιάζουν σημαντική απώλεια ακόρεστων λιπαρών, όπως τα ωμέγα λιπαρά οξέα, σε σχέση με τις υγιείς συνομήλικές τους. Αντίθετα, στους άνδρες δεν καταγράφηκε αντίστοιχη διαφορά.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γιατί ο Δείκτης Μάζας Σώματος ΔΕΝ λέει όλη την αλήθεια

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Νέα ειδοποίηση για το πιάτο που απελευθερώνει καρκινογόνα φορμαλδεΰδη 500% πάνω από το όριο!

- Advertisement -

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Alzheimer’s & Dementia από ομάδες του King’s College London και του Queen Mary University London, είναι η πρώτη που καταδεικνύει ότι η λιπιδική βιολογία της νόσου Αλτσχάιμερ διαφοροποιείται με βάση το φύλο.

Εγγραφείτε στα διαδικτυακά σεμινάρια Food Defense και Food Safety Culture τέλη Αυγούστου από TÜV HELLAS (TÜV NORD) και CIBUM 

Η επικεφαλής της μελέτης, Δρ Cristina Legido-Quigley, εξήγησε ότι οι γυναίκες επηρεάζονται δυσανάλογα από τη νόσο, με τα ποσοστά διάγνωσης να αυξάνονται σημαντικά μετά τα 80 έτη. «Για τις γυναίκες η εικόνα ήταν εντελώς διαφορετική σε σχέση με τους άνδρες, κάτι που δείχνει ότι ο ρόλος των λιπιδίων στη νόσο Αλτσχάιμερ είναι στενά συνδεδεμένος με το φύλο», ανέφερε.

Οι επιστήμονες ανέλυσαν δείγματα πλάσματος από 841 άτομα με Αλτσχάιμερ, ήπια γνωστική δυσλειτουργία και υγιείς μάρτυρες. Με τη χρήση φασματομετρίας μάζας εξέτασαν περίπου 700 λιπίδια, παρατηρώντας αύξηση στα «ανθυγιεινά» κορεσμένα λιπίδια και μείωση στα ωμέγα λιπαρά οξέα στις γυναίκες με Αλτσχάιμερ.

Τα ευρήματα δείχνουν ότι υπάρχει πιθανή αιτιώδης σχέση ανάμεσα στα λιπαρά οξέα και την εξέλιξη της νόσου, αν και οι ερευνητές τονίζουν ότι χρειάζονται κλινικές δοκιμές για να επιβεβαιωθεί αυτή η σύνδεση.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα