ΑρχικήΝέαΥγείαΝέος κίνδυνος: Τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα αυξάνουν τον κίνδυνο προδιαβήτη

Νέος κίνδυνος: Τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα αυξάνουν τον κίνδυνο προδιαβήτη

2 λεπτά ανάγνωσης

Έρευνα προειδοποιεί ότι ακόμη και μικρή αύξηση στην κατανάλωση αυτών των καθημερινών προϊόντων συνδέεται με διαταραχή της ρύθμισης της γλυκόζης σε νεαρούς ενήλικες

Μία νέα επιστημονική μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει τις ανησυχίες για τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις των υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων στην υγεία, εστιάζοντας στον κίνδυνο εμφάνισης προδιαβήτη σε νεαρούς ενήλικες. Ο προδιαβήτης είναι μία κατάσταση που χαρακτηρίζεται από υψηλότερα του κανονικού επίπεδα σακχάρου στο αίμα, τα οποία ωστόσο δεν έχουν φτάσει ακόμη το όριο για τη διάγνωση του διαβήτη τύπου 2.

- Advertisement -

Η έρευνα και τα ανησυχητικά ευρήματα

Η μελέτη, η οποία διεξήχθη από την Ιατρική Σχολή Keck του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, παρακολούθησε ογδόντα πέντε νέους ανθρώπους για αρκετά χρόνια. Οι συμμετέχοντες, ηλικίας δεκαεπτά έως είκοσι δύο ετών, κατέγραψαν τα γεύματά τους και παρείχαν δείγματα αίματος για στατιστική ανάλυση. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν μία ανησυχητική σύνδεση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ο μεγάλος κίνδυνος των στιγμιαίων νουντλς για την υγεία

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σκάνδαλο με σολομούς γεμάτους ψείρες – Μεγάλο σουπερμάρκετ διακόπτει τη συνεργασία με ιχθυοτροφείο

Τα ευρήματα έδειξαν ότι μία αύξηση της τάξεως του 10% στην πρόσληψη υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων συσχετίστηκε με αύξηση κατά εξήντα 4% στον κίνδυνο εμφάνισης προδιαβήτη και αύξηση κατά 56% στον κίνδυνο προβλημάτων ρύθμισης της γλυκόζης.

Η καθηγήτρια Vaia Lida Chatzi, κύρια συγγραφέας της μελέτης, εξήγησε ότι τα ευρήματα υπογραμμίζουν πως ακόμη και μέτριες αυξήσεις στην κατανάλωση των συγκεκριμένων τροφών μπορούν να διαταράξουν τη ρύθμιση της γλυκόζης σε νεαρούς ενήλικες που διατρέχουν κίνδυνο παχυσαρκίας. Η ίδια τόνισε ότι η δίαιτα αναδεικνύεται ως ένας παράγοντας πρώιμης μεταβολικής νόσου που μπορεί να τροποποιηθεί, αποτελώντας έναν επείγοντα στόχο για στρατηγικές πρόληψης στους νέους ανθρώπους.

Τι σημαίνουν τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα

Τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα είναι βιομηχανικά παρασκευασμένα προϊόντα τα οποία συχνά περιέχουν συστατικά, πρόσθετα και συντηρητικά που σπάνια χρησιμοποιούνται στην οικιακή μαγειρική. Τείνουν να είναι υψηλής περιεκτικότητας σε αλάτι, ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά. Παραδείγματα αυτών των προϊόντων είναι τα έτοιμα γεύματα, τα γλυκίσματα, τα δημητριακά πρωινού, τα αρωματισμένα γιαούρτια, τα αλλαντικά και οι έτοιμες σούπες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μαγνήσιο: Γιατί θεωρείται ο «σιωπηλός» ρυθμιστής του ζαχάρου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πλημμύρες απειλούν τη σταθερότητα της παγκόσμιας παραγωγής ρυζιού

Οι ερευνητές σκοπεύουν να συνεχίσουν τις εργασίες τους με μεγαλύτερες ομάδες και πιο λεπτομερή παρακολούθηση της διατροφής, προκειμένου να διευκρινίσουν ποια συγκεκριμένα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα είναι τα πιο επιβλαβή. Παράλληλα, σκοπεύουν να εξετάσουν τους βιολογικούς μηχανισμούς που συνδέουν αυτά τα τρόφιμα με τον προδιαβήτη και τον διαβήτη τύπου 2.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα