ΑρχικήΝέαΤα παιδιά που πίνουν καθημερινά αναψυκτικά είναι πιο πιθανό να δοκιμάσουν αλκοόλ...

Τα παιδιά που πίνουν καθημερινά αναψυκτικά είναι πιο πιθανό να δοκιμάσουν αλκοόλ μέσα σε ένα χρόνο

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πιθανή σύνδεση μεταξύ καφεϊνούχων ποτών και μελλοντικής χρήσης ουσιών.

Μια νέα μελέτη από το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σεούλ φέρνει στο φως μια ανησυχητική συσχέτιση: Τα παιδιά που καταναλώνουν καθημερινά αναψυκτικά με καφεΐνη ενδέχεται να διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο δοκιμής αλκοόλ αργότερα.

- Advertisement -

Η έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Substance Use & Misuse, ανέλυσε δεδομένα από περισσότερα από 2.000 παιδιά ηλικίας εννέα έως δέκα ετών, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι εκείνα που έπιναν καφεϊνούχα ποτά σε καθημερινή βάση είχαν διπλάσιες πιθανότητες να αναφέρουν κατανάλωση αλκοόλ ένα χρόνο μετά.

Η μελέτη βασίστηκε σε δεδομένα από την ερευνητική πρωτοβουλία Adolescent Brain Cognitive Development (ABCD) Study, η οποία εξετάζει τη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών. Οι ερευνητές διερεύνησαν όχι μόνο τη σχέση μεταξύ καφεϊνούχων ποτών και αλκοόλ, αλλά και τον τρόπο που αυτά τα ποτά επηρεάζουν τη συμπεριφορά και τη λειτουργία του εγκεφάλου.

- Advertisement -

Τα παιδιά που έπιναν τακτικά καφεϊνούχα αναψυκτικά εμφάνισαν αυξημένη παρορμητικότητα και μειωμένη μνήμη εργασίας, δύο χαρακτηριστικά που έχουν συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο διαταραχών χρήσης ουσιών. Επιπλέον, οι εγκεφαλικές τους σαρώσεις έδειξαν χαμηλότερη δραστηριότητα σε περιοχές που σχετίζονται με τον έλεγχο των παρορμήσεων και τη γνωστική επεξεργασία, όπως ο πρόσθιος προσαγωγιαίος φλοιός και η κατώτερη μετωπιαία έλικα.

Οι επιστήμονες εξετάζουν δύο πιθανές θεωρίες για τη σύνδεση καφεΐνης και αλκοόλ. Η πρώτη, γνωστή ως «υπόθεση της πύλης» (gateway hypothesis), υποστηρίζει ότι οι χημικές ουσίες στα καφεϊνούχα αναψυκτικά μπορεί να κάνουν τον εγκέφαλο πιο ευάλωτο στις ενισχυτικές επιδράσεις άλλων ουσιών, όπως το αλκοόλ. Η δεύτερη, η «υπόθεση της κοινής ευθύνης» (common liability hypothesis), προτείνει ότι παιδιά με δυσκολίες στη ρύθμιση των παρορμήσεων μπορεί να είναι πιο πιθανό να καταναλώσουν τόσο καφεΐνη όσο και αλκοόλ, λόγω κοινών ψυχολογικών και νευροβιολογικών παραγόντων.

Αν και οι ερευνητές αναγνωρίζουν ότι άλλοι παράγοντες μπορεί να επηρεάζουν τη σχέση μεταξύ καφεΐνης και χρήσης ουσιών, τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία της προσεκτικής διαχείρισης της διατροφής των παιδιών και της έκθεσής τους σε διεγερτικές ουσίες από μικρή ηλικία.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα