ΑρχικήΝέαΙστορία ΤροφίμωνΟι Σκωτσέζοι τρώνε δημητριακά με γάλα από... τη νεολιθική εποχή!

Οι Σκωτσέζοι τρώνε δημητριακά με γάλα από… τη νεολιθική εποχή!

2 λεπτά ανάγνωσης

Εντοπίστηκαν μπολ με δημητριακά και γάλα που χρονολογούνται γύρω στο 3600 με 3300 π.Χ. δηλαδή πριν από περίπου 5.500 χρόνια!

Οι Νεολιθικοί Βρετανοί μαγείρευαν δημητριακά, συμπεριλαμβανομένου του σιταριού, σε γλάστρες για να φτιάξουν πρώιμες μορφές χυλού και στιφάδου, σύμφωνα με νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ.

- Advertisement -

Οι επιστήμονες έκαναν την ανακάλυψη πραγματοποιώντας χημική ανάλυση αρχαίας και απίστευτα καλοδιατηρημένης κεραμικής που βρέθηκε στα νερά που περιβάλλουν μικρά τεχνητά νησιά που ονομάζονται Crannogs στη Σκωτία.

Η ομάδα, ανακάλυψε ότι τα δημητριακά μαγειρεύονταν σε γλάστρες και αναμειγνύονταν με γαλακτοκομικά προϊόντα και περιστασιακά με κρέας, πιθανότατα για να δημιουργηθούν πρώιμες μορφές πλιγούρι και στιφάδο.

- Advertisement -

Ανακάλυψαν επίσης ότι οι άνθρωποι που επισκέπτονταν αυτά τα κρανονγκ χρησιμοποίησαν μικρότερες κατσαρόλες για να μαγειρέψουν δημητριακά με γάλα και μεγαλύτερες κατσαρόλες για πιάτα με βάση το κρέας.

Η Δρ Lucy Cramp, του Τμήματος Ανθρωπολογίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ, δήλωσε: «Αυτή η έρευνα μας δίνει ένα παράθυρο στις γαστρονομικές παραδόσεις των πρώιμων αγροτών που ζούσαν στο βορειοδυτικό άκρο της Ευρώπης, των οποίων οι τρόποι ζωής είναι ελάχιστα κατανοητοί. Μας δίνει την πρώτη ματιά στα είδη των πρακτικών που συνδέθηκαν με αυτές τις αινιγματικές τοποθεσίες νησίδων».

Οι ερευνητές είπαν ότι η προσέγγισή τους έχει τώρα αποκαλύψει στοιχεία για δημητριακά στη νεολιθική κεραμική από σκωτσέζους κραννογκ που χρονολογούνται γύρω στο 3600 με 3300 π.Χ. Η καλλιέργεια δημητριακών στη Βρετανία χρονολογείται γύρω στο 4000 π.Χ. και πιθανώς εισήχθη από μετανάστες αγρότες από την ηπειρωτική Ευρώπη.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό Nature Communications.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα