ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ επίδραση της Μαστίχας Χίου στη φλεγμονώδη νόσο του εντέρου

Η επίδραση της Μαστίχας Χίου στη φλεγμονώδη νόσο του εντέρου

2 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη του Ευρωπαϊκού πανεπιστημίου Κύπρου.

Η Μαστίχα Χίου  που από το 1997, έχει χαρακτηριστεί ως Προϊόν Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ), είναι ένας φυσικός θησαυρός της Ελλάδας που προσφέρει πολλά πιθανά οφέλη σε διάφορες διαταραχές λόγω των αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων της. Ανασκόπηση που διενήργησε το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου είχε στόχο να διερευνήσει την επίδραση της συμπλήρωσης μαστίχας Χίου στη φλεγμονώδη νόσο του εντέρου (IBD).

- Advertisement -

Οι ερευνητές ανέλυσαν μελέτες που είχαν δημοσιευτεί στις βάσεις δεδομένων PubMed/Medline και EBSCO μέχρι τον Φεβρουάριο του 2023. Στις μελέτες που επιλέχθηκαν είχαν εξεταστεί άτομα με διάγνωση IBD και η περίοδος παρέμβασης κυμαινόταν μεταξύ 3 και 7 ημερών για μελέτες σε ζώα και 4 εβδομάδων έως 6 μηνών για μελέτες σε ανθρώπους. Τα συμπληρώματα μαστίχας Χίου κυμαίνονταν μεταξύ 2,2 και 2,8 g/ημέρα για κλινικές μελέτες. Η πλειονότητα των μελετών κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Μαστίχα Χίου έχει σημαντική αντιοξειδωτική και φλεγμονώδη δράση στην IBD.

Αυτή η συστηματική ανασκόπηση υποδηλώνει ότι η Μαστίχα Χίου μπορεί να έχει θετική επίδραση στη ρύθμιση και τη διαχείριση της νόσου IBD. Ωστόσο, απαιτούνται περισσότερες κλινικές δοκιμές υψηλής ποιότητας για την παροχή αξιόπιστων και συγκεκριμένων συμπερασμάτων σχετικά με την αποτελεσματικότητα της Μαστίχας Χίου σε αυτη τη νόσο. Τέτοιες μελέτες θα υποστηρίξουν περαιτέρω τη χρήση της Μαστίχας Χίου ως αξιόπιστη θεραπευτική επιλογή για την φλεγμονώδη νόσο του εντέρου.

- Advertisement -

Για να διαβάσετε τη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Medicinal Food πατήστε ΕΔΩ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα