ΑρχικήυγείαΈρευνα ορόσημο για τη σύνδεση μεταξύ φρούτων και λαχανικών και κατάθλιψης

Έρευνα ορόσημο για τη σύνδεση μεταξύ φρούτων και λαχανικών και κατάθλιψης

3 λεπτά ανάγνωσης

Αν και το όφελος από την υψηλή πρόσληψη φρούτων και λαχανικών έχει αναφερθεί στο παρελθόν, λίγες μελέτες έχουν επικεντρωθεί σε ενήλικες ηλικίας 45+ ή συγκεκριμένα σε διδύμους.  

Οι καταθλιπτικές διαταραχές συμβάλλουν σημαντικά στην επιβάρυνση της νόσου σε ενήλικες άνω των 55 ετών, που κυμαίνονται από ήπια κατάθλιψη που δεν φτάνει στο όριο της κλινικής διάγνωσης αλλά εξακολουθεί να επηρεάζει την ποιότητα ζωής, έως σοβαρή μείζονα καταθλιπτική διαταραχή. Τα άτομα με μείζονα κατάθλιψη εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα δεικτών προφλεγμονώδους και οξειδωτικού στρες και μειωμένα επίπεδα αντιοξειδωτικών δεικτών, σε σύγκριση με υγιή άτομα. 

- Advertisement -

Νέα μελέτη, από το Κέντρο Υγιεινής Γήρανσης του Εγκεφάλου (CHeBA) του UNSW Sydney, αξιολόγησε τις συσχετίσεις μεταξύ της πρόσληψης φρούτων και λαχανικών και των συμπτωμάτων κατάθλιψης για 11 χρόνια, σε 3.483 δίδυμους από την Αυστραλία, τη Δανία, τη Σουηδία και τις ΗΠΑ.  

Τα ευρήματα που δημοσιεύτηκαν στο Scientific Reports , αποκάλυψαν ότι η υψηλότερη πρόσληψη φρούτων και λαχανικών συσχετίστηκε με χαμηλότερα συμπτώματα κατάθλιψης με την πάροδο του χρόνου. Η μελέτη έχει μια σειρά από πλεονεκτήματα, ιδίως οι δοκιμές σε διδύμους. Η μελέτη συνέλεξε δεδομένα από διαχρονικές μελέτες δίδυμων. Οι συμμετέχοντες έπρεπε να είναι 45+ στην έναρξη με δεδομένα αρχικής πρόσληψης φρούτων και λαχανικών, δεδομένα κατάθλιψης κατά την έναρξη και δεδομένα παρακολούθησης κατάθλιψης. 

- Advertisement -

Σε αυτήν την έρευνα, η χαμηλή πρόσληψη φρούτων ήταν κατά μέσο όρο 0,3 μερίδες την ημέρα και η χαμηλή πρόσληψη λαχανικών ήταν 0,5 μερίδες την ημέρα. Η υψηλή πρόσληψη φρούτων ήταν 2,1 μερίδες την ημέρα και η υψηλή πρόσληψη λαχανικών ήταν 2,0 μερίδες την ημέρα. Είναι ενδιαφέρον ότι η συνολική κατανάλωση φρούτων και λαχανικών στην υψηλή κατηγορία εξακολουθεί να είναι σημαντικά κάτω από τις διατροφικές συστάσεις των περισσότερων χωρών. 

Όπως διαπιστώθηκε η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών στις δύο μεγάλες σκανδιναβικές μελέτες ήταν ιδιαίτερα χαμηλή, με τον μέσο όρο και για τις δύο να είναι λιγότερο από το ήμισυ της συνιστώμενης πρόσληψης τουλάχιστον 5 μερίδων την ημέρα. Και δεν είναι ξεκάθαρο ποια θα ήταν η μείωση των βαθμολογιών κατάθλιψης εάν η πρόσληψη αυξηθεί στα συνιστώμενα επίπεδα.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η ευεργετική σχέση μεταξύ της πρόσληψης φρούτων και λαχανικών και της κατάθλιψης οφείλεται πιθανότατα στα υψηλά επίπεδα διαιτητικών ινών, βιταμινών και μικροθρεπτικών συστατικών. Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών φαίνεται επίσης να επηρεάζει θετικά τη σύνθεση του μικροβιώματος του εντέρου και να προστατεύει από την οξειδωτική βλάβη στον εγκέφαλο.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα