ΑρχικήΝέαΤεχνολογία ΤροφίμωνΕίναι καλύτερα για την υγεία τα βιολογικά λεμόνια από τα συμβατικά; Η...

Είναι καλύτερα για την υγεία τα βιολογικά λεμόνια από τα συμβατικά; Η απάντηση θα σας εκπλήξει

3 λεπτά ανάγνωσης

Επιστημονική μελέτη συγκρίνει διατροφική, λειτουργική και αισθητηριακή ποιότητα, μεταξύ βιολογικών και συμβατικών λεμονιών.

Η βιολογική γεωργία αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς παγκοσμίως, καθώς θεωρείται ότι σέβεται περισσότερο το περιβάλλον από τη συμβατική γεωργία. Εκτός από τα οφέλη για το περιβάλλον, η βιολογική γεωργία εκτιμάται ιδιαίτερα από τους καταναλωτές, καθώς πιστεύουν ότι τα βιολογικά τρόφιμα έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε ωφέλιμες ενώσεις για την υγεία και τα θεωρούν υψηλότερης ποιότητας. Για το λόγο αυτό, ο στόχος έρευνας που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Foods στην Ενότητα Φυτικές τροφές ήταν να αξιολογήσει τη θρεπτική, αισθητηριακή και λειτουργική ποιότητα του λεμονιού «Fino 49» σε συμβατική και βιολογική καλλιέργεια για να προσδιοριστεί εάν οι συνθήκες καλλιέργειας επηρεάζουν τη σύνθεσή του. 

- Advertisement -

Τα λιπαρά οξέα, τα αμινοξέα, η ολική φαινόλη και οι πολυφαινόλες ποσοτικοποιήθηκαν, μετρήθηκε η αντιοξειδωτική δράση και πραγματοποιήθηκε αισθητηριακή περιγραφική ανάλυση. Η συμβατική καλλιέργεια οδήγησε σε αύξηση της περιεκτικότητας σε αμινοξέα ( βασικά δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών) και σε αύξηση των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων και των μονοακόρεστων λιπαρών οξέων (παρέχουν προστασία έναντι καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού και διαβήτη, μειώνουν τη χοληστερόλη και φλεγμονή και βοηθούν στην απώλεια βάρους). 

Από την άλλη πλευρά, τα λεμόνια βιολογικής είχαν καλύτερο αισθητικό προφίλ (πιο έντονο το άρωμα (6,5), η οσμή λεμονιού (6,8), η όξινη γεύση (5,8), τη γεύση λουλουδιών (0,6) και τη γεύση φρέσκου λεμονιού (9,8)) και χαμηλότερο δείκτη θρομβογένεσης (0,15). Ο τύπος καλλιέργειας (βιολογική και συμβατική) δεν είχε σχεδόν καμία επίδραση στην αντιοξειδωτική δράση και την περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες που είναι ευεργετικές για την υγεία(85,51 και 86,69 συμβατικά και βιολογικά, αντίστοιχα). 

- Advertisement -

Συμπερασματικά η μελέτη έδειξε πως οι συμβατικές συνθήκες καλλιέργειας είχαν υψηλότερη περιεκτικότητα σε αμινοξέα και λιπαρά οξέα από τα λεμόνια που λαμβάνονται από βιολογικές συνθήκες καλλιέργειας ενώ τα βιολογικά λεμόνια είχαν καλύτερο αισθητηριακό προφίλ. Οι συνθήκες καλλιέργειας (συμβατικές ή βιολογικές) δεν είχαν σημαντική επίδραση στην περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες και στην αντιοξειδωτική δράση του λεμονιού («Fino 49»). Ωστόσο, αυτές οι μικρές διαφορές δεν οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η χρήση του τύπου των συνθηκών καλλιέργειας (συμβατικές ή βιολογικές) είναι επαρκώς καθοριστικός παράγοντας για να επηρεάσει σημαντικά τη γενική σύνθεση του λεμονιού.

Ωστόσο, οι ερευνητές τονίζουν πως για να διαπιστωθούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των διαφορετικών τύπων καλλιέργειας στην ποιότητα του λεμονιού χρειάζονται περισσότερες μελέτες.

Για να διαβάσετε τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Αναφορά: Sánchez-Bravo P, Martínez-Tomé J, Hernández F, Sendra E, Noguera-Artiaga L. Συμβατικό vs. Organic: Evaluation of Nutritional, Functional and Sensory Quality of Citrus limon . Τρόφιμα . 2023; 12(23):4304. https://doi.org/10.3390/foods12234304

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα