ΑρχικήΝέαΔιεθνήΕμβληματικό παιδικό κόμικ κατηγορείται για προώθηση ανθυγιεινής διατροφής

Εμβληματικό παιδικό κόμικ κατηγορείται για προώθηση ανθυγιεινής διατροφής

3 λεπτά ανάγνωσης

48 εκατομμύρια παιδιά πέφτουν “θύματα” των ανθυγιεινών προτύπων διατροφής που αναφέρονται στις ιστορίες και τα κουίζ του κόμικ Beano.

Ειδικοί αποδοκιμάζουν το παιδικό εμβληματικό κόμικ Beano, (το μακροβιότερο κόμικ στον κόσμο που κατάφερε όχι απλώς να επιβιώσει αλλά και να ευδοκιμήσει παρά την άφιξη της παιδικής τηλεόρασης και μετά το διαδίκτυο και που έχει μεγάλη επιρροή στα παιδιά, στη Βρετανία) για το γεγονός οτι προωθεί επωνυμίες πρόχειρου φαγητού. Σύμφωνα με στοιχεία του Eurecalert, από την κυκλοφορία του το 2016, έχουν επισκεφθεί το beano.com περίπου 48 εκατομμύρια παιδιά, γεγονός που φανερώνει την επιρροή του κόμικ πάνω τους. Παρά το γεγονός πως λέγεται ότι δεν πληρώνεται για να διαφημίζει καμία από αυτές τις μάρκες, το beano συνηθίζει να προβάλει τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και ζάχαρη, γεγονός που αποκαλούν οι ειδικοί ανεύθυνο και καλούν την εταιρία να αλλάξει την πολιτική της.

- Advertisement -

Αντιθέτως ο ιστότοπος της εταιρίας υποστηρίζει πως το περιεχόμενο τους είναι 100% ασφαλές για τα παιδιά. Ωστόσο, έρευνα του BMJ επαληθεύει πως, ο ιστότοπος που απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 6-12 ετών, προωθεί προϊόντα γρήγορου φαγητού, γλυκών και αναψυκτικών και μέσω των κουίζ που διαθέτει, όπως το “το απόλυτο κουίζ για τα McDonald’s”. Υπάρχουν 125 ξεχωριστά κουίζ ή αρχεία γεγονότων που αναφέρουν τη σοκολάτα, 143 που περιέχουν κέικ, ακόμη και ένα που περιέχει αλκοόλ, που ρωτά: «Πόσο καιρό οι άνθρωποι φτιάχνουν μπύρα;» ενώ διαθέτει 10 παιχνίδια φαγητού, οκτώ από τα οποία περιστρέφονται γύρω από σοκολάτα, κέικ, γλυκά, ντόνατς ή τηγανητό κοτόπουλο.

Αξίζει να αναφερθεί πως το 2021, το Beano – που ξεκίνησε πριν από περισσότερα από 80 χρόνια- αποφάσισε να σταματήσει να χρησιμοποιεί το ψευδώνυμο Fatty για έναν από τους πιο διάσημους χαρακτήρες του στη ταινία Bash Street Kids . 

- Advertisement -

Εκτιμάται πως το 22% των παιδιών ηλικίας 2-3 χρόνων είναι υπέρβαρα, ενώ το ποσοστό ανεβαίνει στα 37%, στις ηλικίες των 6 ετών. Αυτό είναι που προκαλεί ανησυχία σε ακτιβιστές και ειδικούς. Η Kat Jenner, διευθύντρια διατροφής, έρευνας, εκστρατειών και πολιτικής στο Obesity Health Alliance, λέει: «Είναι ένας απίστευτα ανεύθυνος τρόπος προώθησης των ανθυγιεινών τροφίμων», ενώ ο Boyd Swinburn, καθηγητής διατροφής πληθυσμού και παγκόσμιας υγείας στο Πανεπιστήμιο του Όκλαντ και επίτιμος καθηγητής στο Παγκόσμιο Κέντρο Παχυσαρκίας στη Μελβούρνη, πιστεύει ότι η εταιρεία είναι «αφελής» δίνοντας «δωρεάν διαφήμιση» σε μάρκες και προϊόντα HFSS.

Αντιπρόσωποι ωστόσο του beano απαντούν: “οποιαδήποτε πρόταση ότι η Beano συμβάλλει κατά κάποιο τρόπο, στην αυξημένη κατανάλωση προϊόντων πλούσιων σε λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη (HFSS) στα παιδιά είναι ψευδής, παραπλανητική και επιζήμια”.

Οι ακτιβιστές υποστηρίζουν πως είναι χρέος της εταιρίας να προστατέψει την υγεία των παιδιών, ανταυτού συνεχίζει να δημιουργεί ανάγκες στο υποσυνείδητο των παιδιών για ανθυγιεινές τροφές. Η J. Bernadette Moore, αναπληρώτρια καθηγήτρια παχυσαρκίας στο Πανεπιστήμιο του Leeds, λέει: “Αυτή η ιδέα ότι τα παιδιά δεν θα αγαπούν το υγιεινό φαγητό διαπερνά όλες τις πτυχές της κοινωνίας μας. Ωστόσο, οι εταιρείες με τόσο μεγάλο νεανικό κοινό πρέπει να αναγνωρίσουν ότι δεν αντανακλούν απλώς τις προτιμήσεις των παιδιών αλλά τις διαμορφώνουν”.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα