ΑρχικήΑριστερό ΕξτρέμΗ απορία: Να πιει κανείς ή να μην πιει;

Η απορία: Να πιει κανείς ή να μην πιει;

2 λεπτά ανάγνωσης

Οι αντικρουόμενες επιστημονικές απόψεις και η… μέση οδός

Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Lancet στα μέσα Ιούλη και για την οποία διαβάσατε πρώτοι στο cibum, βρέθηκαν μάλλον αντικρουόμενα αποτελέσματα με τα όσα ξέρουμε ως σήμερα.

- Advertisement -

Η μελέτη προτείνει ότι: «καμία ποσότητα αλκοόλ δεν είναι ωφέλιμη για τους καταναλωτές κάτω των 40 ετών, όχι λόγω άμεσης επίπτωσης στην υγεία αλλά κυρίως λόγω θανάτου από αυτοκινητιστικά δυστυχήματα, τραυματισμούς σε κατάσταση μέθης ή ακόμα και ώθηση σε βία και ανθρωποκτονίες. Ωστόσο σύμφωνα με την ίδια έρευνα για τους καταναλωτές άνω των 40 ετών, χωρίς υποκείμενα νοσήματα μικρές ποσότητες αλκοόλ μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, εγκεφαλικού και διαβήτη».

Βέβαια, αυτά έρχονται σε αντίθεση με τις προτάσεις της μεσογειακής διατροφής αλλά και μεγάλου πλήθους ερευνών που προτείνουν ότι κατανάλωση ζυμώμενων ποτών (κυρίως μπύρα και κρασί) με μέτρο έχει διακριτά ωφέλη για την υγεία μας.

- Advertisement -

Το μέτρο είναι το ζητούμενο!

Κατανάλωση μπύρας και κρασιού (1-2 μονάδες αλκοόλ) σε καθημερινή βάση έχει οφέλη για την υγεία μας!

ioannis zabetakis
*O Γιάννης Ζαμπετάκης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Χημείας Τροφίμων, Πρόεδρος του τμήματος Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Λίμερικ στην Ιρλανδία και “παίζει” πάντα Αριστερό Εξτρέμ.

Email: ioannis.zabetakis@ul.ie

Twitter: @yanzabet

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα