ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤο καρότο μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου – Νέα επιστημονική μετα-ανάλυση

Το καρότο μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου – Νέα επιστημονική μετα-ανάλυση

2 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη ενισχύει τον ισχυρισμό υγείας κατά του καρκίνου, από την κατανάλωση καρότων.

Η αυξημένη πρόσληψη φρούτων και λαχανικών, αναγνωρίζεται επιστημονικά ότι μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου. Αυτό όμως είναι μια γενικότητα και η επιστημονική συσχέτιση αυτών των δύο είναι μάλλον αδύναμη. Το 1981 μία μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η διατροφική β-καροτίνη είτε θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τα ποσοστά καρκίνου ή συσχετίστηκε με «κάποιο πραγματικά προστατευτικό παράγοντα» στα λαχανικά.

- Advertisement -

Μια μετα-ανάλυση (στατιστική ανάλυση που συνδυάζει τα αποτελέσματα πολλαπλών επιστημονικών μελετών) που δημοσιεύτηκε στις 20 Δεκεμβρίου, 80 μελετών κοόρτης από διάφορες περιοχές (Ευρώπη, ΗΠΑ, Ασία, άλλες περιοχές) είχε στόχο να παρέχει στοιχεία για τη σχέση δόσης-απόκρισης μεταξύ της κατανάλωσης καρότου και μείωσης του κινδύνου καρκίνου ώστε να τεκμηριωθεί ισχυρισμός υγείας όπως απαιτείται από την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA).

Η μετα-ανάλυση διαπίστωσε ότι η πρόσληψη καρότου μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου κατά 10%-20%. Τα ευρήματα αφορούν σε ένα ευρύ φάσμα γεωγραφικών περιοχών, τρόπο κατανάλωσης  και τύπων καρκίνου. Πρόκειται για τη πρώτη ολοκληρωμένη μετα-ανάλυση που αποδεικνύει τη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης καρότου και της μειωμένης συχνότητα εμφάνισης καρκίνου σε όλους τους τύπους καρκίνου.

- Advertisement -

Σύμφωνα με την μετα-ανάλυση σε 50  μελέτες με 52000 καταγεγραμμένες περιπτώσεις, με την πρόσληψη καρότου, ο κίνδυνος καρκίνου μειώθηκε σημαντικά (10%) ενώ τα επίπεδα της άλφα-καροτίνης (ένωση που βρίσκεται στα καρότα) στο πλάσμα, που αξιολογήθηκαν σε 30 μελέτες με 9331 περιπτώσεις καρκίνου βρίσκουν σχετική μείωση του κινδύνου κατά 20%.

Συμπερασματικά οι ερευνητές περιγράφουν την αντίστροφη συσχέτιση μεταξύ της πρόσληψης καρότου και του καρκίνου ως «ισχυρή» και συνιστούν ότι «η κατανάλωση καρότου θα πρέπει να ενθαρρύνεται και οι αιτιολογικοί μηχανισμοί να διερευνηθούν περαιτέρω [σε τυχαιοποιημένες κλινικές δοκιμές]».

Επικεφαλής της μελέτης ήταν η Kirsten Brandt του Πανεπιστημίου του Newcastle. Δημοσιεύτηκε από την Critical Reviews in Food Science and Nutrition.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα