ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤα τρόφιμα που αυξάνουν κατακόρυφα το λίπος στους μυς

Τα τρόφιμα που αυξάνουν κατακόρυφα το λίπος στους μυς

2 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη για την επίδραση της ποιότητας της διατροφής στο ενδομυικό λίπος, μέσα από τη χρήση μαγνητικής τομογραφίας σε 666 άτομα.

Ερευνητές έθεσαν ως στόχο να αξιολογήσουν την επίδραση της ποιότητας της διατροφής στο ενδομυικό λίπος, μέσα από τη χρήση μαγνητικής τομογραφίας σε 666 άτομα (455 άνδρες και 211 γυναίκες). Κατά μέσο όρο οι συμμετέχοντες ήταν 60 ετών, υπέρβαροι με δείκτη μάζας σώματος 27, ενώ περίπου το 40% των τροφίμων που κατανάλωναν τον τελευταίο χρόνο ήταν υπερεπεξεργασμένα.

- Advertisement -

Η μελέτη, που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο της Ακτινολογικής Εταιρείας της Βόρειας Αμερικής, έδειξε πως η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα, συνδέεται με υψηλότερες ποσότητες λίπους που αποθηκεύονται στο εσωτερικό των μυών των μηρών, ανεξάρτητα από την ποσότητα των θερμίδων που καταναλώνονται ή το επίπεδο σωματικής δραστηριότητας.

Στα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα συγκαταλέγονται δημητριακά πρωινού, μαργαρίνες και αλείμματα, συσκευασμένα σνακ, χοτ ντογκ, αναψυκτικά, ενεργειακά ποτά, καραμέλες και επιδόρπια, κατεψυγμένες πίτσες, έτοιμα προς κατανάλωση γεύματα, συσκευασμένα ψωμιά και άλλα τρόφιμα με συνθετικά συστατικά, που περιέχουν έναν συνδυασμό ζάχαρης, λίπους, αλατιού και υδατανθράκων.

- Advertisement -

Όπως διαπιστώθηκε, όσο περισσότερα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα κατανάλωναν οι συμμετέχοντες τόσο περισσότερο ενδομυικό λίπος είχαν στους μύες των μηρών τους, ανεξάρτητα από τη θερμιδική πρόσληψη, το επίπεδο σωματικής δραστηριότητας, τον δείκτη μάζας σώματος και τους κοινωνικοδημογραφικούς παράγοντες. Οι ερευνητές προειδοποιούν ότι οι υψηλότερες ποσότητες ενδομυικού λίπους στον μηρό θα μπορούσαν να αυξήσουν τον κίνδυνο για οστεοαρθρίτιδα του γόνατος.

«Η κατανόηση αυτής της σχέσης θα μπορούσε να έχει σημαντικές κλινικές επιπτώσεις, καθώς προσφέρει μία νέα προοπτική για το πώς η ποιότητα της διατροφής επηρεάζει τη μυοσκελετική υγεία», σημειώνει η επικεφαλής της μελέτης, Ζέχρα Ακάγια, ερευνήτρια στο Τμήμα Ακτινολογίας και Βιοϊατρικής Απεικόνισης στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Σαν Φρανσίσκο.

Μ.Κουζινοπούλου ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα