ΑρχικήυγείαΤα τρία απλά "μυστικά" που επιβραδύνουν τη γήρανση του μυαλού μας, σύμφωνα...

Τα τρία απλά “μυστικά” που επιβραδύνουν τη γήρανση του μυαλού μας, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου της Φλόριντα

2 λεπτά ανάγνωσης

Τρία απλά πράγματα κάνουν τον εγκέφαλό μας να αντιστέκεται στο χρόνο

Η χρονολογική σας ηλικία μπορεί να γράφει 65, αλλά ο εγκέφαλός σας θα μπορούσε να λειτουργεί σαν να είναι δέκα χρόνια νεότερος – ή αντίθετα, πιο γερασμένος – ανάλογα με τον τρόπο ζωής σας. Αυτό είναι το κεντρικό μήνυμα νέας μελέτης του Πανεπιστημίου της Φλόριντα, που δείχνει πως η αισιοδοξία, ο καλός ύπνος και η κοινωνική υποστήριξη συνδέονται με πιο υγιείς εγκεφάλους.

- Advertisement -

Η έρευνα παρακολούθησε 128 ενήλικες μέσης και μεγαλύτερης ηλικίας για δύο χρόνια, χρησιμοποιώντας μαγνητικές τομογραφίες και τεχνητή νοημοσύνη για να εκτιμήσει την «ηλικία του εγκεφάλου» τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες που διατηρούσαν θετική στάση, ξεκουράζονταν καλά και είχαν γύρω τους υποστηρικτικούς ανθρώπους, είχαν εγκεφάλους έως και οκτώ χρόνια νεότερους από την πραγματική τους ηλικία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γιατί δεν πρέπει να βιαστούμε να καθίσουμε σε ένα τραπέζι ταβέρνας ή καφετέριας όταν σηκωθούν οι προηγούμενοι πελάτες;

- Advertisement -

Αντίθετα, στρεσογόνοι παράγοντες όπως ο χρόνιος πόνος, το χαμηλό εισόδημα ή η έλλειψη εκπαίδευσης σχετίστηκαν με γηρασμένους εγκεφάλους. Ωστόσο, οι προστατευτικοί παράγοντες έδειξαν να έχουν πιο ισχυρή και διαρκή επίδραση. Ακόμη και άτομα με χρόνιο πόνο παρουσίασαν βραδύτερη γήρανση του εγκεφάλου όταν υιοθετούσαν πιο υγιεινές συνήθειες.

«Αυτά είναι πράγματα που οι άνθρωποι μπορούν να ελέγξουν σε έναν βαθμό», δήλωσε ο δρ. Jared Tanner, επικεφαλής ερευνητής. «Η κακή ποιότητα ύπνου μπορεί να βελτιωθεί, η αισιοδοξία μπορεί να καλλιεργηθεί και να εκπαιδευτούμε στη διαχείριση του στρες».

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Brain Communications, ενισχύει την ιδέα ότι ο τρόπος ζωής λειτουργεί σαν «φάρμακο» για τον εγκέφαλο. Οι επιστήμονες υπογραμμίζουν πως κάθε επιπλέον υγιής συνήθεια – από την αποφυγή καπνίσματος έως τη διατήρηση υγιούς βάρους – μπορεί να προσθέσει νευροβιολογικά οφέλη, καθυστερώντας τη γήρανση και μειώνοντας τον κίνδυνο άνοιας ή Αλτσχάιμερ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα