ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤα αυγά μπορεί να οδηγήσουν σε άνοια; Ευρήματα επιστημονικής μελέτης

Τα αυγά μπορεί να οδηγήσουν σε άνοια; Ευρήματα επιστημονικής μελέτης

3 λεπτά ανάγνωσης

Επιστημονική μελέτη αξιολόγησε τη συσχέτιση μεταξύ κατανάλωσης αυγών και άνοιας.

Η άνοια έχει γίνει ένα σημαντικό ζήτημα δημόσιας υγείας λόγω της αύξησης της γήρανσης του πληθυσμού στον κόσμο. Περισσότεροι από 55 εκατομμύρια άνθρωποι επηρεάζονται από άνοια παγκοσμίως, με ετήσιο ποσοστό περιστατικών 10 εκατομμύρια, και ο αριθμός των ατόμων με άνοια αναμένεται να αυξηθεί σε 152 εκατομμύρια έως το 2050. Αυτός είναι και ο λόγος που η επιστημονική κοινότητα έχει αρχίσει να ερευνά εντατικά το πρόβλημα σε σχέση με τη διατροφή και πως αυτή μπορεί να βοηθήσει, καθώς προς το παρόν δεν υπάρχει γνωστή θεραπεία.

- Advertisement -

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η μεσογειακή διατροφή, η οποία περιλαμβάνει αυγά, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο άνοιας στον πληθυσμό Τα αυγά είναι τροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και καλή πηγή χολίνης, φυλλικού οξέος, βιταμίνης D, ιωδίου, βιταμινών Β και πρωτεΐνης υψηλής ποιότητας. Είναι μια φυσική λειτουργική τροφή επειδή περιέχουν καροτενοειδή υψηλής βιοδιαθέσεως, όπως λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, και άλλα θρεπτικά συστατικά, που είναι γνωστό ότι προστατεύουν από χρόνιες ασθένειες. Επιπλέον τα αυγά είναι μια οικονομικά προσιτή πηγή πρωτεΐνης.

Μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο επιστημονικό περιοδικό Nutrients, προσπάθησε να προσδιορίσει τη σχέση μεταξύ κατανάλωσης αυγών και άνοιας. Στη μελέτη συμμετείχαν 233 άτομα με άνοια και 233 χωρίς άνοια. Η κατανάλωση αυγών κατηγοριοποιήθηκε ανά συχνότητα ως καθόλου κατανάλωση αυγών,μηνιαία, εβδομαδιαία, ημερήσια ή ≥ δύο φορές την ημέρα. Μεταξύ των συμμετεχόντων που κατανάλωναν αυγά Μηνιαίως, Εβδομαδιαία ή Καθημερινά, παρατηρήθηκε μια αντίστροφη συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης αυγών και της άνοιας.

- Advertisement -

Συμπερασματική η μελέτη έδειξε ότι μεταξύ των ενηλίκων που κατανάλωναν τακτικά αυγά σε μηνιαία, εβδομαδιαία ή καθημερινή βάση, η αυξημένη κατανάλωση αυγών σχετίζεται σημαντικά με μειωμένο κίνδυνο άνοιας. Ειδικότερα, η καθημερινή κατανάλωση αυγών φαίνεται να είναι προστατευτική έναντι της άνοιας. Ωστόσο, οι επιπτώσεις της κατανάλωσης αυγών σε συχνότητα πάνω από δύο φορές την ημέρα ή καθόλου κατανάλωσης στον κίνδυνο άνοιας, παραμένουν ασαφείς, κάτι που δικαιολογεί περαιτέρω έρευνα, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα