ΑρχικήΝέαΥγείαΟι έφηβες και νεαρές υπέρβαρες γυναίκες αντιμετωπίζουν υψηλότερο κίνδυνο εγκεφαλικού

Οι έφηβες και νεαρές υπέρβαρες γυναίκες αντιμετωπίζουν υψηλότερο κίνδυνο εγκεφαλικού

3 λεπτά ανάγνωσης

Οι γυναίκες με υπερβολικό βάρος στην εφηβεία ή την ενήλικη ζωή τους μπορεί να έχουν αυξημένο κίνδυνο ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου πριν από την ηλικία των 55 ετών.

Τα ευρήματα αυτά προκύπτουν από μελέτη που διεξήχθη στη Φινλανδία, κατά την οποία παρακολουθήθηκαν περισσότερα από 10.000 άτομα από τη γέννησή τους ως τα 50 τους χρόνια. Τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν στο «Stroke», το επιστημονικό περιοδικό της Αμερικανικής Εταιρείας Εγκεφαλικών Επεισοδίων (τμήμα της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας).

- Advertisement -

Όπως διαπιστώθηκε κατά τη μελέτη, οι γυναίκες που ήταν υπέρβαρες κατά την ηλικία των 14 ετών είχαν μεταγενέστερο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου που προκλήθηκε από θρόμβο, παρά το γεγονός ότι είχαν χάσει βάρος μέχρι την ηλικία των 31 ετών. Επίσης, οι γυναίκες με υπερβολικό βάρος στην ηλικία των 31 ετών είχαν μεταγενέστερο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου λόγω θρόμβου παρά το γεγονός ότι είχαν φυσιολογικό βάρος στην ηλικία των 14 ετών.

Οι γυναίκες με παχυσαρκία στην ηλικία των 14 ετών είχαν 87% περισσότερες πιθανότητες να υποστούν πρώιμο εγκεφαλικό επεισόδιο λόγω θρόμβου ή μικρό εγκεφαλικό επεισόδιο, ενώ οι γυναίκες με παχυσαρκία στην ηλικία των 31 ετών είχαν 167% περισσότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο σε σύγκριση με εκείνες που είχαν φυσιολογικό βάρος.

- Advertisement -

Ο κίνδυνος αυτός δεν εντοπίστηκε στους άνδρες που ήταν υπέρβαροι στις ηλικίες 14 ή 31 ετών. Ωστόσο, οι άνδρες με παχυσαρκία στην ηλικία των 31 ετών είχαν υψηλότερο κίνδυνο αιμορραγικού εγκεφαλικού επεισοδίου σε σύγκριση με τις γυναίκες με παχυσαρκία στην ίδια ηλικία.

Πάντως οι ερευνητές σημειώνουν ότι το βάρος δεν είναι ο μόνος παράγοντας υγείας που επηρεάζει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου. «Με έναν υγιεινό τρόπο ζωής (καλύτερη διατροφή, όχι κάπνισμα, υγιεινός ύπνος, διαχείριση της αρτηριακής πίεσης, της χοληστερόλης και των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, αποφυγή της υπερβολικής χρήσης αλκοόλ και σωματική δραστηριότητα) μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, ακόμα και αν ήσασταν υπέρβαροι όταν ήσασταν νεότεροι», επισημαίνει η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Ούρσουλα Μίκολα, ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Oulu της Φινλανδίας.

Στους περιορισμούς της μελέτης περιλαμβάνεται το γεγονός ότι πρόκειται για ανάλυση δεδομένων υγείας και ως εκ τούτου δεν μπορεί να αποδείξει τη σχέση αιτίας-αποτελέσματος μεταξύ του βάρους και του κινδύνου πρόωρου εγκεφαλικού επεισοδίου. Επιπλέον, όλοι οι συμμετέχοντες γεννήθηκαν στη Φινλανδία, οπότε τα αποτελέσματα ενδέχεται να μην μπορούν να γενικευτούν σε άτομα άλλων χωρών.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα