ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΝέα μελέτη: Η τήρηση της Μεσογειακής διατροφής μπορεί να σχετίζεται με μειωμένο...

Νέα μελέτη: Η τήρηση της Μεσογειακής διατροφής μπορεί να σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο COVID-19

3 λεπτά ανάγνωσης

Επιστημονική ανασκόπηση για τη σχέση μεταξύ υιοθέτησης Μεσογειακής διατροφής και Covid-19.

Συστηματική επιστημονική ανασκόπηση, που δημοσιεύτηκε στο PLOS ONE, είχε στόχο να προσδιορίσει τη συσχέτιση μεταξύ της Μεσογειακής Διατροφής και του COVID-19, των συμπτωμάτων του COVID-19 και της σοβαρότητας του COVID-19.  Η μεσογειακή διατροφή είναι ένα διατροφικό πρότυπο που αποτελείται κυρίως από θρεπτικά συστατικά φυτικής προέλευσης, όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ξηροί καρποί και ελαιόλαδο, και έχει συνδεθεί με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και μειωμένη πιθανότητα εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων. 

- Advertisement -

Η αναζήτηση της βιβλιογραφίας διεξήχθη μέσω του Pubmed, του Proquest και του Google Scholar τον Αύγουστο του 2023. Τα κριτήρια συμπερίληψης ήταν μελέτες σε ανθρώπους που ανέφεραν τη συσχέτιση μεταξύ της μεσογειακής διατροφής με τον κίνδυνο μόλυνσης από COVID-19 και τα συμπτώματα COVID-19.

Μετά τη διαδικασία επιλογής, συμπεριλήφθηκαν 6 άρθρα, με μέγεθος δείγματος 55.489 ασθενών. Όλες οι μελέτες ήταν μελέτες παρατήρησης και αξιολόγησαν την τήρηση της μεσογειακής διατροφής χρησιμοποιώντας ερωτηματολόγια συχνότητας τροφής (FFQ), με το σύστημα βαθμολόγησης να ποικίλλει μεταξύ κάθε μελέτης. Τέσσερις μελέτες βρήκαν σημαντική συσχέτιση μεταξύ της αυξημένης τήρησης της Μεσογειακής Διατροφής και του μειωμένου κινδύνου COVID-19, ενώ μία μελέτη έδειξε μη σημαντική συσχέτιση. Μια μελέτη ανέφερε σημαντική συσχέτιση μεταξύ της υψηλότερης τήρησης της Μεσογειακής Διατροφής και των συμπτωμάτων του COVID-19, αλλά τρεις μελέτες ανέφεραν μη σημαντική συσχέτιση. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι τα άτομα με υψηλότερη προσκόλληση στη Μεσογειακή Διατροφή είχαν μειωμένη πιθανότητα εμφάνισης σοβαρού COVID-19, ωστόσο, δύο μελέτες απέδωσαν ασαφή ευρήματα.

- Advertisement -

Περιορισμοί

Όλες οι μελέτες χρησιμοποίησαν ερωτηματολόγια συχνότητας τροφής από αυτοαναφορές των συμμετεχόντων που ίσως ήταν επιρρεπή σε προκατειλημμένες απαντήσεις, όπως μεροληψία εκτίμησης.

Συμπέρασμα

Συνολικές αναλύσεις υποδεικνύουν ότι η υψηλή τήρηση της Μεσογειακής Διατροφής αποτελεί προστατευτικό παράγοντα έναντι του COVID-19, με ασαφή οφέλη έναντι των συμπτωμάτων και της σοβαρότητας του COVID-19. Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης μπορεί να ρίξουν φως στα πρόσθετα οφέλη της μεσογειακής διατροφής κατά του COVID-19. Τα ευρήματα υποδηλώνουν επίσης ότι συγκεκριμένες ομάδες τροφίμων στη μεσογειακή διατροφή μπορεί να είναι πιο σημαντικές για τη μείωση των πιθανοτήτων COVID-19. Ωστόσο θα πρέπει να διεξαχθούν περισσότερες μελέτες προτού εξαχθούν οριστικά συμπεράσματα.

Για να διαβάσετε ολόκληρη την ανασκόπηση πατήστε ΕΔΩ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα