ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΝέα μελέτη αποκαλύπτει το είδος και την ποσότητα καφέ που μειώνει τον...

Νέα μελέτη αποκαλύπτει το είδος και την ποσότητα καφέ που μειώνει τον κίνδυνο αντίστασης στην ινσουλίνη

3 λεπτά ανάγνωσης

Συσχέτιση μεταξύ κατανάλωσης καφέ και δεικτών μεταβολισμού γλυκόζης

Ο καφές παραμένει ένα από τα πιο ευρέως καταναλισκόμενα ροφήματα παγκοσμίως και μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ανθρώπινη υγεία σε επίπεδο πληθυσμού. Προηγούμενες μελέτες που εξέτασαν τη σχέση κατανάλωσης καφέ με δείκτες του μεταβολισμού της γλυκόζης έχουν δώσει αντικρουόμενα αποτελέσματα, ενώ λίγες έχουν λάβει υπόψη τον τύπο καφέ. Σε μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό Nutrients εξετάστηκε η σχέση κατανάλωσης καφέ και δεικτών γλυκαιμικού μεταβολισμού σε ενήλικες γυναίκες.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Και στην Ελλάδα πωλείται το εισαγόμενο προϊόν με καρκινογόνο ουσία (RASFF) – Δείτε φωτογραφία και μάρκα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αυξάνει το κοτόπουλο τον κίνδυνο θνησιμότητας από καρκίνο; Ευρήματα μελέτης 19 ετών σε 4.869 ανθρώπους

- Advertisement -

Η ανάλυση περιέλαβε 7.453 άτομα ηλικίας 19–64 ετών με μέση ηλικία 40,6 έτη από την Κορεατική Εθνική Έρευνα Υγείας και Διατροφής (2019–2021). Η κατανάλωση καφέ καταγράφηκε με 24ωρη ανάκληση διατροφής και κατηγοριοποιήθηκε σε:

  • μαύρο καφέ,
  • καφέ με ζάχαρη και/ή κρέμα,
  • και μερίδες (καθόλου, ≤1 φλιτζάνι/ημέρα, 2 φλιτζάνια/ημέρα, ≥3 φλιτζάνια/ημέρα).

Μετά από προσαρμογή για όλους τους σχετικούς παράγοντες, βρέθηκε ότι στις γυναίκες, η κατανάλωση 2 ή περισσότερων φλιτζανιών μαύρου καφέ την ημέρα συνδέθηκε με χαμηλότερη πιθανότητα εμφάνισης ινσουλινοαντίστασης και χαμηλότερα επίπεδα ινσουλίνης νηστείας, σε σύγκριση με όσες δεν έπιναν καθόλου καφέ. Η αντίσταση στην ινσουλίνη αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην παθογένεση του Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 2 και παίζει κρίσιμο ρόλο σε μεταβολικές δυσλειτουργίες, όπως το μεταβολικό σύνδρομο και η δυσλιπιδαιμία. Αντίθετα, στους άνδρες ή σε όσους έπιναν καφέ με ζάχαρη/κρέμα, δεν βρέθηκαν σημαντικές συσχετίσεις.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Καρπούζι: Το λάθος που κάνουμε όταν το τρώμε και ο απόλυτος τρόπος να το διορθώσουμε

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σουβλάκι: Σε ποια Ελληνική πόλη ξεπερνά τα 6 ευρώ

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση δύο ή περισσότερων φλιτζανιών μαύρου καφέ ημερησίως συνδέεται με χαμηλότερη αντίσταση στην ινσουλίνη στις γυναίκες. Τα ευρήματα αυτά ίσως βοηθήσουν να κατανοήσουμε καλύτερα τους μηχανισμούς με τους οποίους ο καφές μπορεί να μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Ωστόσο, χρειάζονται μεγαλύτερες και μακροχρόνιες μελέτες για να ξεκαθαριστεί η σχέση μεταξύ διαφορετικών τύπων καφέ και της ινσουλινοαντίστασης, κατέληξαν οι συγγραφείς της μελέτης.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα