ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΚαφές: Πόσα φλιτζάνια πρέπει να πίνετε να αποφύγετε καρδιακά νοσήματα και εγκεφαλικό...

Καφές: Πόσα φλιτζάνια πρέπει να πίνετε να αποφύγετε καρδιακά νοσήματα και εγκεφαλικό – Νέα επιστημονική μελέτη

4 λεπτά ανάγνωσης

Η μέτρια κατανάλωση καφέ και καφεΐνης σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης πολλαπλών καρδιομεταβολικών παθήσεων, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Ο επιπολασμός των ατόμων με πολλαπλές καρδιομεταβολικές ασθένειες, ή CM, γίνεται μια αυξανόμενη ανησυχία για τη δημόσια υγεία καθώς οι πληθυσμοί γερνούν σε όλο τον κόσμο. Την κατάσταση αυτή μπορεί να ανατρέψει, η τακτική κατανάλωση μέτριας ποσότητας καφέ και συγκεκριμένα τρία φλιτζάνια με συνολική καφεΐνη 200-300 gr, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε σήμερα, στο Endocrine Society’s  Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

- Advertisement -

Η μέτρια πρόσληψη καρεΐνης, λόπως ισχυρίζονται οι ερευνητές μπορεί να προσφέρει προστατευτική δράση έναντι της ανάπτυξης πολλαπλών καρδιομεταβολικών ασθενειών, όπως ο διαβήτης τύπου 2, η στεφανιαία νόσος και το εγκεφαλικό.

«Η κατανάλωση τριών φλιτζανιών καφέ ή 200-300 mg καφεΐνης την ημέρα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης καρδιομεταβολικής πολυνοσηρότητας σε άτομα χωρίς καρδιομεταβολική νόσο», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Chaofu Ke, MD, Ph.D. το Τμήμα Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής, Σχολή Δημόσιας Υγείας στο Ιατρικό Κολλέγιο Suzhou του Πανεπιστημίου Soochow, στο Suzhou, Κίνα.

- Advertisement -

Η μελέτη διαπίστωσε ότι σε σύγκριση με μη καταναλωτές ή καταναλωτές με λιγότερο από 100 mg καφεΐνης την ημέρα, οι καταναλωτές μέτριας ποσότητας καφέ (3 ποτά την ημέρα) ή καφεΐνης (200-300 mg την ημέρα) είχαν τον χαμηλότερο κίνδυνο για νέα εμφάνιση CM..

Η μελέτη διαπίστωσε ότι σε σύγκριση με μη καταναλωτές ή καταναλωτές με λιγότερο από 100 mg καφεΐνης την ημέρα, οι καταναλωτές μέτριας ποσότητας καφέ (3 ποτά την ημέρα) ή καφεΐνης (200-300 mg την ημέρα) είχαν 48,1% ή 40,7% μειωμένο κίνδυνο για CM νέας έναρξης.

Ο Ke και οι συνεργάτες του στήριξαν τα ευρήματά τους σε δεδομένα από τη UK Biobank, μια μεγάλη και λεπτομερή διαχρονική διατροφική μελέτη με περισσότερους από 500.000 συμμετέχοντες ηλικίας 37-73 ετών. Η μελέτη απέκλεισε άτομα που είχαν διφορούμενες πληροφορίες σχετικά με την πρόσληψη καφεΐνης. Η ομάδα συμμετεχόντων που προέκυψε περιελάμβανε συνολικά 172.315 άτομα που ήταν απαλλαγμένα από καρδιομεταβολικές ασθένειες στην αρχή για τις αναλύσεις καφεΐνης και αντίστοιχα 188.091 άτομα για τις αναλύσεις κατανάλωσης καφέ και τσαγιού.

Τα αποτελέσματα καρδιομεταβολικών ασθενειών των συμμετεχόντων προσδιορίστηκαν από ιατρικές καταστάσεις που ανέφεραν μόνοι τους, δεδομένα πρωτοβάθμιας περίθαλψης, συνδεδεμένα δεδομένα νοσοκομείων εσωτερικών ασθενών και αρχεία μητρώου θανάτων που συνδέονται με τη Βιοτράπεζα του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η πρόσληψη καφέ και καφεΐνης σε όλα τα επίπεδα συσχετίστηκε αντιστρόφως με τον κίνδυνο νέας εμφάνισης CΜ σε συμμετέχοντες χωρίς καρδιομεταβολικές ασθένειες. Όσοι ανέφεραν μέτρια πρόσληψη καφέ ή καφεΐνης είχαν τον χαμηλότερο κίνδυνο, σύμφωνα με τη μελέτη. Η μέτρια πρόσληψη καφέ ή καφεΐνης συσχετίστηκε αντιστρόφως με όλα σχεδόν τα αναπτυξιακά στάδια της ΚΜ.

«Τα ευρήματα υπογραμμίζουν ότι η προώθηση μέτριων ποσοτήτων καφέ ή πρόσληψης καφεΐνης ως διατροφική συνήθεια σε υγιείς ανθρώπους μπορεί να έχει εκτεταμένα οφέλη για την πρόληψη της CΜ», είπε ο Ke.

Αντιμετώπιση ενός ερευνητικού κενού

Πολυάριθμες επιδημιολογικές μελέτες έχουν αποκαλύψει τις προστατευτικές επιδράσεις της κατανάλωσης καφέ, τσαγιού και καφεΐνης στη νοσηρότητα μεμονωμένων καρδιομεταβολικών ασθενειών. Ωστόσο, οι πιθανές επιπτώσεις αυτών των ροφημάτων στην ανάπτυξη του CM ήταν σε μεγάλο βαθμό άγνωστες.

Οι συγγραφείς εξέτασαν τη διαθέσιμη έρευνα σχετικά με αυτό το θέμα και βρήκαν ότι τα άτομα με μεμονωμένη καρδιομεταβολική νόσο μπορεί να έχουν διπλάσιο κίνδυνο θνησιμότητας από όλες τις αιτίες από εκείνα που δεν έχουν καρδιομεταβολικές ασθένειες. Αντίθετα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα με CΜ μπορεί να έχουν σχεδόν 4 έως 7 φορές υψηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από όλες τις αιτίες. Οι ερευνητές σημείωσαν επίσης ότι το CM μπορεί να παρουσιάζει υψηλότερους κινδύνους απώλειας σωματικής λειτουργίας και ψυχικού στρες από εκείνους με μεμονωμένες ασθένειες.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα