ΑρχικήΟικιακάΕπικινδυνότητα τροφίμωνΤα θανατηφόρα τρόφιμα που προκαλούν καρκίνους στο γαστρεντερικό σύστημα – Ευρήματα δύο...

Τα θανατηφόρα τρόφιμα που προκαλούν καρκίνους στο γαστρεντερικό σύστημα – Ευρήματα δύο μελετών

4 λεπτά ανάγνωσης

Ποια διατροφή μπορεί να να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του εντέρου και άλλων μορφών καρκίνου.

Οι καρκίνοι του γαστρεντερικού (GI) συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του οισοφάγου, του στομάχου, του παγκρέατος, του λεπτού εντέρου, του παχέος εντέρου, του ορθού και του πρωκτού, ευθύνονται για 1 στις 4 περιπτώσεις καρκίνου και 1 στους 3 θανάτους από καρκίνο παγκοσμίως.

- Advertisement -

Με τον αυξανόμενο αριθμό καρκίνων του πεπτικού συστήματος, όπως ο καρκίνος του εντέρου, που διαγιγνώσκονται παγκοσμίως και όλο και περισσότερο σε άτομα κάτω των 50 ετών, ήρθε η ώρα για δράση για την προστασία της πεπτικής υγείας των ανθρώπων υποστηρίζουν οι επιστήμονες πίσω από δύο μελέτες του Πανεπιστημίου Flinders οι οποίες επεκτείνουν τα υπάρχοντα στοιχεία σχετικά με τη σχέση της διατροφής με τους γαστρεντερικούς καρκίνους.

- Advertisement -

Σύμφωνα με τους ερευνητές τα ανθυγιεινά διατροφικά πρότυπα, που χαρακτηρίζονται από υψηλή κατανάλωση κόκκινων και επεξεργασμένων κρεάτων, φαστ φουντ, επεξεργασμένων δημητριακών, αλκοόλ και ζαχαρούχων ποτών, παρουσιάζουν μια ανησυχητική σύνδεση με αυξημένο κίνδυνο για καρκίνους του γαστρεντερικού συστήματος. Από την άλλη μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε υγιή λίπη και λαχανικά, και περιορισμό στην κατανάλωση σακχάρων και αλκοόλ, θα μπορούσε δυνητικά να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του εντέρου και άλλων μορφών καρκίνου.

Η μελέτες διαπίστωσαν πως μα διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, ψάρια, όσπρια και γαλακτοκομικά μπορεί να προστατεύσει από τον κίνδυνο γαστρεντερικών καρκίνων — συμπεριλαμβανομένου του εντέρου — και να βελτιώσει τα αποτελέσματα αυτών των ασθενειών. Αυτά τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, προάγουν τα υγιή βακτήρια του εντέρου που μπορούν να μειώσουν τη φλεγμονή. Συνεπώς η έμφαση στις φυτικές ίνες και τα υγιή λίπη πρέπει να είναι αναπόσπαστο μέρος της διατροφής όλων μας.

Ενώ υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι οι διατροφικές παρεμβάσεις μπορούν να είναι αποτελεσματικές στην πρόληψη ή την καθυστέρηση ορισμένων ασθενειών, οι συγγραφείς λένε ότι απαιτούνται περαιτέρω δοκιμές για να διερευνηθεί ο αντίκτυπος που έχει η διατροφή στους καρκίνους και ότι η διατροφή είναι μόνο μια πτυχή της συνολικής υγείας και ευεξίας κάποιου.

Πληροφορίες από το Πανεπιστήμιο Flinders 

Αναφορές:

  1. Zegeye Abebe, Molla Mesele Wassie, Phuc D. Nguyen, Amy C. Reynolds, Yohannes Adama Melaku. Συσχέτιση διατροφικών προτύπων που προέρχονται από υποχώρηση μειωμένης κατάταξης με κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου και θνησιμότητα . European Journal of Nutrition , 2024; 64 (1) DOI: 10.1007/s00394-024-03513-9
  2. Zegeye Abebe, Molla Mesele Wassie, Tefera Chane Mekonnen, Amy C Reynolds, Yohannes Adama Melaku. Διαφορά στον κίνδυνο και τη θνησιμότητα του γαστρεντερικού καρκίνου από την ανάλυση διατροφικών προτύπων: Μια συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση . Nutrition Reviews , 2024; DOI: 10.1093/nutrit/nuae090

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα