ΑρχικήΟικιακάΠαιδίΗ πρώτη μελέτη που συσχετίζει την κατάθλιψη με την συναισθηματική κατανάλωση τροφίμων...

Η πρώτη μελέτη που συσχετίζει την κατάθλιψη με την συναισθηματική κατανάλωση τροφίμων σε εφήβους

2 λεπτά ανάγνωσης

Κατάθλιψη και συναισθηματική διατροφή σε παιδιά και εφήβους: Μια συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση.

Η μείζονα καταθλιπτική διαταραχή στη νεολαία σχετίζεται με την παχυσαρκία και τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου (CVD) των ενηλίκων. Το φαγητό ως απόκριση στα συναισθήματα (συναισθηματική διατροφή) είναι ένας πιθανός παράγοντας που συμβάλλει σε αυτή τη συσχέτιση. Η συναισθηματική διατροφή μπορεί να διακριθεί από τη διαταραχή υπερφαγίας τόσο από τη μεγάλη ποσότητα φαγητού που καταναλώνεται σε μια διακριτή χρονική περίοδο όσο και από το αίσθημα έλλειψης ελέγχου του φαγητού.

- Advertisement -

Αν και η συναισθηματική διατροφή συνδέεται με τη μείζονα καταθλιπτική διαταραχή στους ενήλικες, τα ευρήματα σε παιδιά και εφήβους είναι ανάμεικτα. Επιστημονική ανασκόπηση 37 μελετών στις οποίες συμμετείχαν 26.026 έφηβοι με μέση ηλικία τα  12,4 έτη, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Appetite, είναι η πρώτη μελέτη  που συνθέτει τη συσχέτιση συμπτώματος κατάθλιψης-συναισθηματικής διατροφής σε παιδιά και εφήβους.

Η ανασκόπηση βρήκε μία  θετική μέτρια συσχέτιση μεταξύ των συμπτωμάτων της κατάθλιψης και της συναισθηματικής διατροφής μεταξύ των παιδιών και των εφήβων. Αυτή η συσχέτιση παρατηρήθηκε σε συγχρονικές και διαχρονικές μελέτες και ήταν ισχυρότερη σε μελέτες σε εφήβους έναντι μικρότερων παιδιών και όταν τα συμπτώματα αναφέρθηκαν από τους ίδιους τους νέους έναντι των γονέων.  Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά αντιλαμβάνονται το πρόβλημα πιο γρήγορα και πιο έντονα από τους γονείς τους.

- Advertisement -

Σύμφωνα με τους συγγραφείς  η μελέτη παρέχει αρχική υποστήριξη για ένα θεωρητικό πλαίσιο που περιλαμβάνει τη συναισθηματική κατανάλωση ως δυνητικό παράγοντα που συμβάλλει στη συσχέτιση των καταθλιπτικών συμπτωμάτων και του κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου μέσω της παχυσαρκίας και μπορεί να προτείνει διατροφικές συμπεριφορές ως πιθανή νέα οδό για προληπτικές παρεμβάσεις για τον μετριασμό του κινδύνου αρνητικής σωματικής υγείας ως αποτελέσματα της κατάθλιψης.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Αναφορά: Jessica Muha, Anett Schumacher, Susan C. Campisi, Daphne J. Korczak,
Depression and emotional eating in children and adolescents: A systematic review and meta-analysis,
Appetite, Volume 200, 2024, 107511, ISSN 0195-6663,
https://doi.org/10.1016/j.appet.2024.107511. (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0195666324003143)

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα