ΑρχικήυγείαΗ καθιστική ζωή παράγοντας κινδύνου για Αλτσχάιμερ ανεξάρτητα από την άσκηση, υποστηρίζει...

Η καθιστική ζωή παράγοντας κινδύνου για Αλτσχάιμερ ανεξάρτητα από την άσκηση, υποστηρίζει νέα μελέτη

2 λεπτά ανάγνωσης

Όσοι περνούν περισσότερο χρόνο καθισμένοι είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν γνωστική έκπτωση και νευροεκφυλιστικές αλλαγές ανεξάρτητα από το πόσο ασκούνται

Η αυξημένη καθιστική συμπεριφορά των ηλικιωμένων συνδέεται με χειρότερη νοητική κατάσταση και συρρίκνωση περιοχών του εγκεφάλου που σχετίζονται με τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου Αλτσχάιμερ. Αυτό διαπιστώνει μελέτη του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Vanderbilt και του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ, που δημοσιεύτηκε στο «Alzheimer’s & Dementia: The Journal of the Alzheimer’s Association».

- Advertisement -

Η ομάδα των ερευνητών εξέτασε τη σχέση μεταξύ της καθιστικής συμπεριφοράς και του νευροεκφυλισμού σε 404 ενήλικες, ηλικίας 50 ετών και άνω. Οι συμμετέχοντες στη μελέτη φορούσαν ένα ρολόι που μετρούσε συνεχώς τη δραστηριότητά τους για μια εβδομάδα. Στη συνέχεια, ο χρόνος καθιστικής συμπεριφοράς συσχετίστηκε με τη γνωστική τους επίδοση και τις εγκεφαλικές σαρώσεις που λήφθηκαν κατά τη διάρκεια μιας επταετούς περιόδου παρακολούθησης.

Όπως διαπιστώθηκε, οι συμμετέχοντες που περνούσαν περισσότερο χρόνο καθισμένοι ήταν πιο πιθανό να εμφανίσουν γνωστική έκπτωση και νευροεκφυλιστικές αλλαγές ανεξάρτητα από το πόσο ασκούνταν. Αυτά τα συμπεράσματα ήταν ισχυρότερα σε συμμετέχοντες που έφεραν τον γονότυπο APOE-e4, έναν γενετικό παράγοντα κινδύνου για τη νόσο Αλτσχάιμερ, υποδηλώνοντας ότι η μείωση του καθιστικού χρόνου μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντική ακόμα και για τους μεγαλύτερους ενήλικες που διατρέχουν αυξημένο γενετικό κίνδυνο για τη νόσο Αλτσχάιμερ.

- Advertisement -

«Η μείωση του κινδύνου για τη νόσο Αλτσχάιμερ δεν αφορά μόνο την άσκηση μία φορά την ημέρα. Η ελαχιστοποίηση του χρόνου που περνάτε καθιστοί, ακόμη και αν ασκείστε καθημερινά, μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης της νόσου Αλτσχάιμερ», σημειώνει η επικεφαλής της μελέτης, Μαρίσα Γκονιά, επίκουρη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ.

Μ.Κουζινοπούλου ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα