ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ επίδραση της διαλειμματικής νηστείας στον κίνδυνο θρόμβωσης

Η επίδραση της διαλειμματικής νηστείας στον κίνδυνο θρόμβωσης

Ευρήματα μελέτης αποκαλύπτουν μια άγνωστη μέχρι τώρα σχέση μεταξύ των διατροφικών προτύπων και της ενεργοποίησης των αιμοπεταλίων και της θρόμβωσης.

2 λεπτά ανάγνωσης

Ευρήματα μελέτης αποκαλύπτουν μια άγνωστη μέχρι τώρα σχέση μεταξύ των διατροφικών προτύπων και της ενεργοποίησης των αιμοπεταλίων και της θρόμβωσης.

Οι καρδιαγγειακές παθήσεις παραμένουν η κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως, με την υπερκινητικότητα των αιμοπεταλίων και την επακόλουθη θρόμβωση να διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο σε αυτές τις καταστάσεις. Ενώ η διαλείπουσα νηστεία έχει αναγνωριστεί από καιρό για τα μεταβολικά της οφέλη, συμπεριλαμβανομένων βελτιώσεων σε μεταβολικές ασθένειες, απώλεια βάρους, ακόμη και παράταση της διάρκειας ζωής, η επίδρασή της στην ενεργοποίηση των αιμοπεταλίων και στο σχηματισμό θρόμβωσης παραμένει λιγότερο κατανοητή.

- Advertisement -

Μια πρόσφατη μελέτη από την ομάδα του καθηγητή Junbo Ge στο Πανεπιστήμιο Fudan αποκάλυψε έναν νέο μηχανισμό με τον οποίο η διαλείπουσα νηστεία μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο υπερκινητικότητας αιμοπεταλίων και θρόμβωσης. Δηλαδή, η διαλείπουσα νηστεία αυξάνει τα επίπεδα του μεταβολίτη ινδολο-3-προπιονικού οξέος (IPA) ρυθμίζοντας τη μικροχλωρίδα του εντέρου (Εικόνα 1), η οποία με τη σειρά της καταστέλλει την ενεργοποίηση των αιμοπεταλίων – έναν κρίσιμο παράγοντα σε καρδιαγγειακά συμβάντα όπως καρδιακές προσβολές και εγκεφαλικά.

Τα ευρήματα αποκαλύπτουν μια άγνωστη μέχρι τώρα σχέση μεταξύ των διατροφικών προτύπων και της ενεργοποίησης των αιμοπεταλίων και της θρόμβωσης, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι μη φαρμακολογικές παρεμβάσεις θα μπορούσαν να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο απειλητικών για τη ζωή καρδιαγγειακών συμβάντων.

- Advertisement -

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα