ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ διατροφή που μειώνει την υπέρταση – Ελληνική μελέτη σε 1415 καταναλωτές...

Η διατροφή που μειώνει την υπέρταση – Ελληνική μελέτη σε 1415 καταναλωτές σε διάρκεια 20 ετών

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα έρευνα ρίχνει φως στην επίδραση της διατροφής στην υψηλή αρτηριακή πίεση.

Η μεσογειακή διατροφή, είναι μία από τις πιο δημοφιλείς δίαιτες που προάγει την υγεία της καρδιάς, καθώς όπως έδειξε πρόσφατη έρευνα ελλήνων επιστημόνων που δημοσιεύτηκε στο  Ευρωπαϊκό περιοδικό κλινικής διατροφής, συμβάλει και στη μείωση της υπέρτασης.

- Advertisement -

Οι ερευνητές από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, τη  Ιατρική σχολή του ΕΚΠΑ και την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, αξιολογώντας τη μακροπρόθεσμη επίδραση της τήρησης της μεσογειακής διατροφής στη συχνότητα εμφάνισης υπέρτασης σε μια περίοδο 20 ετών έδειξαν ότι η υψηλή προσκόλληση στη διατροφή αυτή, συσχετίστηκε με χαμηλότερη συχνότητα εμφάνισης υπέρτασης.

Η μελέτη έγινε σε  1415 μη υπερτασικούς ενήλικες στην αρχή της μελέτης (44% άνδρες, ηλικία: 41 ± 13 ετών) που παρακολουθήθηκαν για 20 χρόνια. Η τήρηση της μεσογειακής διατροφής αξιολογήθηκε τόσο κατά την έναρξη όσο και κατά τη διάρκεια των 10 ετών μέσω του MedDietScore.

- Advertisement -

Κατά την 20ετή παρακολούθηση, καταγράφηκαν 314 νέες περιπτώσεις υπέρτασης.  Για κάθε αύξηση κατά 1 μονάδα στην υιοθέτηση Μεσογειακής διατροφής, ο 20ετής κίνδυνος υψηλής πίεσης μειώθηκε κατά 7%.  Και αυτή η επίδραση παρέμεινε σημαντική μετά την προσαρμογή για την ηλικία, το φύλο και τον αρχικό τρόπο ζωής και τους κλινικούς παράγοντες, δηλαδή δείκτη μάζας σώματος, σωματική δραστηριότητα, κάπνισμα, συστολική και διαστολική αρτηριακή πίεση, οικογενειακό ιστορικό HTN, και παρουσία υπερχοληστερολαιμίας και σακχαρώδους διαβήτη.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η υψηλή προσκόλληση στη μεσογειακή διατροφή, ιδιαίτερα όταν διατηρείται διαχρονικά, σχετίζεται με χαμηλότερη συχνότητα εμφάνισης υπέρτασης.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα