ΑρχικήυγείαΗ διαλειμματική νηστεία μειώνει την τριχοφυΐα! Ευρήματα επιστημονικής μελέτης

Η διαλειμματική νηστεία μειώνει την τριχοφυΐα! Ευρήματα επιστημονικής μελέτης

4 λεπτά ανάγνωσης

Η διαλείπουσα νηστεία προκαλεί καταστολή της αναγέννησης των τριχοθυλακίων έδειξε μελέτη.

Η διαλείπουσα νηστεία έχει αποδεδειγμένα οφέλη για τη μεταβολική υγεία, αλλά μια νέα μελέτη δείχνει ότι θα μπορούσε να επιβραδύνει την ανάπτυξη των μαλλιών —τουλάχιστον σε ποντίκια, αλλά και σε μικρή πειραματική μελέτη σε ανθρώπους. Οι ερευνητές που δημοσίευσαν τη μελέτη στο περιοδικό Cell Press, είπαν πως τα ποντίκια που υποβλήθηκαν σε διαλείπουσα νηστεία παρουσίασαν βελτιωμένη μεταβολική υγεία αλλά πιο αργή αναγέννηση των μαλλιών σε σύγκριση με ποντίκια με 24/7 πρόσβαση σε τροφή. Μια παρόμοια διαδικασία μπορεί να συμβεί σε ανθρώπους, με βάση μια μικρή κλινική δοκιμή που διεξήγαγε επίσης η ομάδα, αλλά είναι πιθανό να είναι λιγότερο σοβαρή, καθώς οι άνθρωποι έχουν πολύ πιο αργό μεταβολικό ρυθμό και διαφορετικά μοτίβα τριχοφυΐας σε σύγκριση με τα ποντίκια.

- Advertisement -

«Δεν θέλουμε να τρομάξουμε τους ανθρώπους από την πρακτική της διαλείπουσας νηστείας επειδή συνδέεται με πολλά ευεργετικά αποτελέσματα – είναι απλώς σημαντικό να γνωρίζουμε ότι μπορεί να έχει κάποιες ανεπιθύμητες συνέπειες», λέει ο ανώτερος συγγραφέας και βιολόγος βλαστοκυττάρων Bing Zhang. @bingzhang_lab ) του Πανεπιστημίου Westlake στο Zhejiang, Κίνα.

Εκτός από τα μεταβολικά της οφέλη, προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η νηστεία μπορεί να βελτιώσει την αντοχή στο στρες των βλαστοκυττάρων που σχετίζονται με το αίμα, τον εντερικό και τον μυϊκό ιστό, αλλά λίγα είναι γνωστά για το πώς επηρεάζει τους περιφερειακούς ιστούς όπως το δέρμα και τα μαλλιά. Η ομάδα του Zhang υπέθεσε ότι η νηστεία μπορεί επίσης να είναι ευεργετική για την αναγέννηση των ιστών του δέρματος, τη διαδικασία με την οποία αντικαθίστανται τα παλιά και κατεστραμμένα κύτταρα.

- Advertisement -

Για να το δοκιμάσουν αυτό, εξέτασαν την αναγέννηση των μαλλιών σε ποντίκια που ξυρίστηκαν και στη συνέχεια υποβλήθηκαν σε διαφορετικά καθεστώτα διαλείπουσας νηστείας. Μερικά ποντίκια τρέφονταν με ένα πρόγραμμα σίτισης περιορισμένης διάρκειας (TRF) που περιλάμβανε 8 ώρες πρόσβασης σε τροφή και 16 ώρες νηστείας κάθε μέρα, ενώ άλλα ποντίκια υποβλήθηκαν σε κανονική σίτιση (ADF).

Έμειναν έκπληκτοι όταν διαπίστωσαν ότι η νηστεία ανέστειλε την αναγέννηση των μαλλιών. Ενώ στα ποντίκια ελέγχου που είχαν απεριόριστη πρόσβαση σε τροφή είχε ξαναφυτρώσει το μεγαλύτερο μέρος των μαλλιών τους μετά από 30 ημέρες, τα ποντίκια και στα δύο σχήματα διαλείπουσας νηστείας εμφάνισαν μόνο μερική αναγέννηση της τρίχας μετά από 96 ημέρες.

Η ομάδα έδειξε ότι αυτή η αναστολή της τριχοφυΐας συμβαίνει επειδή τα βλαστοκύτταρα των τριχοθυλακίων (HFSCs) δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν το οξειδωτικό στρες που σχετίζεται με τη μετάβαση από τη χρήση γλυκόζης σε λίπος. Τα HFSC περνούν από φάσεις δραστηριότητας και λήθαργου, και η αναγέννηση των μαλλιών εξαρτάται από την ενεργοποίηση αυτών των κυττάρων.

Χρησιμοποιώντας μεθόδους γενετικής μηχανικής, η ομάδα έδειξε ότι αυτή η απόπτωση που προκαλείται από τη νηστεία οφείλεται σε αυξημένη συγκέντρωση ελεύθερων λιπαρών οξέων κοντά στους θύλακες των τριχών, η οποία προκάλεσε συσσώρευση επιβλαβών ριζικών ειδών οξυγόνου στα HFSC. Τα ελεύθερα λιπαρά οξέα έκαναν επίσης τα ανθρώπινα HFSC να υποστούν απόπτωση in vitro .

Συγκριτικά, τα επιδερμικά βλαστοκύτταρα, τα οποία είναι υπεύθυνα για τη διατήρηση του επιδερμικού δερματικού φραγμού, δεν επηρεάστηκαν από τη διαλείπουσα νηστεία. Η κύρια διαφορά μεταξύ αυτών των τύπων βλαστοκυττάρων είναι ότι τα επιδερμικά βλαστοκύτταρα έχουν υψηλότερη αντιοξειδωτική ικανότητα.

Η ομάδα διεξήγαγε επίσης μια μικρή κλινική δοκιμή με 49 υγιείς νεαρούς ενήλικες για να εξετάσει εάν η νηστεία επηρεάζει παρόμοια την αναγέννηση των μαλλιών στους ανθρώπους. Έδειξαν ότι μια δίαιτα περιορισμένης διάρκειας που περιελάμβανε 18 ώρες νηστείας την ημέρα μείωσε τη μέση ταχύτητα της τριχοφυΐας κατά 18% σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου, αλλά σύμφωνα με τους ερευνητές χρειάζονται μεγαλύτερες μελέτες για να επαληθευτεί αυτό το αποτέλεσμα, δεδομένου του μικρού μεγέθους δείγματος και της μικρής διάρκειας της μελέτης (10 ημέρες).

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα