ΑρχικήυγείαΗ χρήση της τεχνολογίας μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο γνωστικής εξασθένησης

Η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο γνωστικής εξασθένησης

2 λεπτά ανάγνωσης

Σε χαμηλότερα ποσοστά γνωστικής έκπτωσης και γνωστικής εξασθένησης σε ενήλικες ηλικίας άνω των 50 ετών οδηγεί η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας

Η ευρεία χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας μπορεί να συνδέεται με χαμηλότερα ποσοστά γνωστικής έκπτωσης και γνωστικής εξασθένησης σε ενήλικες ηλικίας άνω των 50 ετών, σύμφωνα με μια μετα-ανάλυση που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Nature Human Behaviour». Τα ευρήματα φαίνεται να έρχονται σε αντίθεση με την υπόθεση ότι η καθημερινή χρήση της τεχνολογίας αποδυναμώνει τις γνωστικές ικανότητες.

- Advertisement -

Οι ερευνητές ανέλυσαν 57 δημοσιευμένες μελέτες, οι οποίες ερεύνησαν τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας σε 411.430 ενήλικες από όλο τον κόσμο με μέση ηλικία τα 68,7 έτη. Όλες οι μελέτες περιλάμβαναν είτε διάγνωση είτε τεστ γνωστικών ικανοτήτων.

Όπως επισημαίνεται, κατά την έρευνα δεν βρέθηκε κανένα στοιχείο για την υπόθεση ότι η μακροχρόνια χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, που ορίζεται από τους ερευνητές ως η χρήση υπολογιστή, smartphone, διαδικτύου ή συνδυασμού των τριών, επιδεινώνει τις γνωστικές ικανότητες. Αντίθετα, η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας συσχετίστηκε με μειωμένο κίνδυνο γνωστικής εξασθένησης στους ενήλικους πληθυσμούς αυτών των μελετών. Μάλιστα, βρέθηκαν σχετικά στοιχεία σε διαχρονικές μελέτες, οι οποίες κατά μέσο όρο είχαν περίοδο παρακολούθησης 6,2 ετών. Επιπλέον, οι ερευνητές διαπίστωσαν, μέσω της ανάλυσης αυτών των μελετών, ότι το συγκεκριμένο αποτέλεσμα δεν μπορούσε να εξηγηθεί μεμονωμένα από δημογραφικούς, κοινωνικοοικονομικούς, υγειονομικούς ή άλλους παράγοντες του τρόπου ζωής.

- Advertisement -

Οι συγγραφείς διευκρινίζουν ότι αυτά τα αποτελέσματα δεν εξηγούν τα αίτια που διέπουν τη συσχέτιση μεταξύ της χρήσης ψηφιακής τεχνολογίας και της γνωστικής υγείας.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

https://www.nature.com/articles/s41562-025-02159-9

Μ.Κουζινοπούλου ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα