ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΓνωστική λειτουργία και κατανάλωση γιαουρτιού - Νέα επιστημονική μελέτη

Γνωστική λειτουργία και κατανάλωση γιαουρτιού – Νέα επιστημονική μελέτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Διερεύνηση της επίδρασης των προβιοτικών στη γνωστική λειτουργία.

Η εξασθενημένη γνωστική λειτουργία είναι βασικό χαρακτηριστικό των ασθενειών της γήρανσης και αποτελεί σημαντικό παράγοντα ποιότητας ζωής για τους ηλικιωμένους και τις οικογένειές τους. Την τελευταία δεκαετία, έχει υπάρξει μια αυξανόμενη εκτίμηση για τον ρόλο του μικροβιώματος στη γνωστική λειτουργία, καθώς και αναδυόμενες ενδείξεις ότι τα προβιοτικά, όπως αυτά στο γιαούρτι και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα, μπορούν να έχουν θετικό αντίκτυπο στη γνωστική λειτουργία. Ωστόσο, δεν είναι σαφές σε ποιο βαθμό η κατανάλωση γιαουρτιού σχετίζεται με βελτιωμένη γνωστική λειτουργία σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας. 

- Advertisement -

Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nutrients, οι ερευνητές συνέκριναν τις βαθμολογίες για την Κλίμακα Ευφυΐας Ενηλίκων και της ποσότητας ημερήσιας κατανάλωσης γιαουρτιού/γαλακτοκομικών με αυτούς που ισχυρίστηκαν ότι δεν έτρωγαν γιαούρτι. Όπως ανέφεραν στη μελέτη, ο αντίκτυπος των προβιοτικών στη γνωστική λειτουργία είναι ένας σημαντικός τομέας που πρέπει να διερευνηθεί, καθώς μπορεί να υποδεικνύει μια χαμηλού κόστους, εύκολα συμμορφούμενη, αυτόνομη ή συμπληρωματική θεραπεία για τη γνωστική δυσλειτουργία για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Αποτελέσματα

 Οι γνωστικές βαθμολογίες ήταν σημαντικά υψηλότερες (40,03 ± 0,64 έναντι 36,28 ± 1,26, 
p = 0,017) στους ερωτηθέντες που ανέφεραν ημερήσια κατανάλωση γιαουρτιού/γαλακτοκομικών προϊόντων, αν και παρέμεινε μόνο μια τάση μετά την προσαρμογή για κοινωνικοδημογραφικές παραλλαγές.

- Advertisement -

Συμπεράσματα

Η μελέτη υπογραμμίζει τη σημασία των διατροφικών μας επιλογών σε πολλές πτυχές της ανθρώπινης υγείας. Όλο και περισσότερες έρευνες υποστηρίζουν τη σημασία της επικοινωνίας μεταξύ του εντερικού και του κεντρικού νευρικού συστήματος μέσω της παραγωγής βιοδραστικών μεταβολιτών που επηρεάζονται από τα προβιοτικά του εντέρου και τη χλωρίδα. Η καθημερινή κατανάλωση γιαουρτιού/γαλακτοκομικών μπορεί να είναι ένας σημαντικός διατροφικός παράγοντας που συμβάλλει στην υγιή γνωστική λειτουργία σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας. Ωστόσο σύμφωνα με τους ερευνητές, απαιτούνται πιο άμεσες αποδείξεις για να προσδιοριστεί εάν αυτή η σχέση είναι αιτιολογική και εάν η κατανάλωση γιαουρτιού/γαλακτοκομικών μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της υγιούς γνωστικής λειτουργίας στον ηλικιωμένο πληθυσμό.

για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα