ΑρχικήυγείαΔιαβήτης: Είναι ασφαλής και αποτελεσματική η διαλειμματική δίαιτα για απώλεια βάρους; Επιστημονική...

Διαβήτης: Είναι ασφαλής και αποτελεσματική η διαλειμματική δίαιτα για απώλεια βάρους; Επιστημονική μελέτη

Κλινική δοκιμή για την Επίδραση της χρονικά περιορισμένης διατροφής στην απώλεια βάρους σε ενήλικες με διαβήτη τύπου 2.

Η χρονικά περιορισμένη διατροφή (TRE) ή αλλιώς διαλειμματική ή διαλείπουσα νηστεία, έχει γίνει πολύ δημοφιλής, ωστόσο μακροπρόθεσμες τυχαιοποιημένες κλινικές δοκιμές δεν έχουν αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα και την ασφάλειά της σε ασθενείς με διαβήτη τύπου 2 (T2D).

- Advertisement -

Αν και στον γενικό πληθυσμό ο χρονικός περιορισμός της κατανάλωσης τροφής δεν έχει ιδιαίτερα οφέλη, έναντι του θερμιδικού περιορισμού, σύμφωνα με επιστημονική μελέτη, αυτό φαίνεται πως δεν ισχύει για τους διαβητικούς.

Mελέτη που δημοσιεύτηκε στο Jama network είχε στόχο να απαντήσει στο ερώτημα, εάν η χρονικά περιορισμένη κατανάλωση (TRE) χωρίς μέτρηση θερμίδων, είναι πιο αποτελεσματική για την απώλεια βάρους και τη μείωση των επιπέδων αιμοσφαιρίνης A 1c (HbA 1c ) σε σύγκριση με τον ημερήσιο περιορισμό θερμίδων (CR) σε ενήλικες με διαβήτη τύπου 2 (T2D).

- Advertisement -

Στην τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή διάρκειας 6 μηνών, συμμετείχαν 75 ενήλικες με μέση ηλικία τα 55 έτη, με παχυσαρκία και T2D, και έγινε στο Πανεπιστήμιο Ιλινόις του Σικάγο. Οι συμμετέχοντες τυχαιοποιήθηκαν σε 1 από 3 ομάδες: TRE 8 ωρών (τρώγοντας μόνο 12 έως 8 μ.μ. , χωρίς μέτρηση θερμίδων), CR (25% ενεργειακός περιορισμός ημερησίως) και η τρίτη ήταν ομάδα ελέγχου.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η χρονικά περιορισμένη διατροφή,  ήταν πιο αποτελεσματική για την απώλεια βάρους (−3,6%) από τον περιορισμό θερμίδων (−1,8%) και από την ομάδα ελέγχου. Επιπλέον οι συμμετέχοντες στην ομάδα TRE βρήκαν ευκολότερο να τηρήσουν την διαλλειματική δίαιτα και πέτυχαν μεγαλύτερο συνολικό ενεργειακό περιορισμό σε σύγκριση με την ομάδα CR. Ωστόσο, οι αλλαγές στα επίπεδα HbA 1c (γλυκαιμικός έλεγχος), δεν διέφεραν μεταξύ των ομάδων TRE (-0,91%) και CR (-0,94%) σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου.

 Αυτά τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι η χρονικά περιορισμένη διατροφή μπορεί να είναι μια αποτελεσματική εναλλακτική στρατηγική αντί της CR για τη μείωση του σωματικού βάρους και των επιπέδων HbA 1c στην T2D.

http://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/10.1001/jamanetworkopen.2023.39337?utm_source=For_The_Media_Media_camrepautm_ ftm_links&utm_term=102723

Αναφορά

Pavlou V , Cienfuegos S , Lin S, et al. Επίδραση της χρονικά περιορισμένης διατροφής στην απώλεια βάρους σε ενήλικες με διαβήτη τύπου 2 : Μια τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή . JAMA Netw Open. 2023; 6(10): e2339337. doi:10.1001/jamanetworkopen.2023.39337

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα