ΑρχικήΝέαΑσφάλεια ΤροφίμωνΑυτές είναι οι πατάτες με τα χαμηλότερα υπολείμματα φυτοφαρμάκων – Τι αποκάλυψαν...

Αυτές είναι οι πατάτες με τα χαμηλότερα υπολείμματα φυτοφαρμάκων – Τι αποκάλυψαν οι εργαστηριακοί έλεγχοι

3 λεπτά ανάγνωσης

Ποιες πατάτες έχουν τα λιγότερα ή καθόλου φυτοφάρμακα

Βιολογικές πατάτες ή συμβατικής καλλιέργειας: Ποιες δεν κρύβουν κινδύνους για την υγεία και ποιες δεν περιέχουν βλαβερές ουσίεςς  Το Γερμανικό περιοδικό καταναλωτών “Saldo” διερεύνησε αυτό το ερώτημα και ανέλυσε 9 δείγματα συμβατικές πατάτες. Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: Χημικές ουσίες που μπορεί να είναι επιβλαβείς για τον άνθρωπο, τα ζώα ή το περιβάλλον ανιχνεύτηκαν σε τέσσερα από τις εννέα δείγματα. Ωστόσο δεν εντοπίστηκαν χημικές ουσίες στις εισαγόμενες βιολογικές πατάτες (προέλευσης Ελβετίας).

- Advertisement -

Το κυρίαρχο φυτοφάρμακο που βρέθηκε στις πατάτες συμβατικής καλλιέργειας, ήταν το propamocarb και δεύτερο το το fluxapyroxad, ένα μυκητοκτόνο που ανήκει στην ομάδα των φυτοφαρμάκων PFAS που λέγονται και «για πάντα χημικά» καθώς δεν διασπώνται στο περιβάλλον. Σε μία πατάτα ανιχνεύθηκε επίσης 1,4-διμεθυλναφθαλίνιο. Το ευχάριστο είναι ότι η παρουσία των φυτοφαρμάκων δεν ξεπέρασε σε κανένα δείγμα το ανώτατο επιτρεπτό όριο.

Πάντως το θέμα δεν αφορά μόνο τη Γερμανία. Σε ελέγχους του Ελληνικού Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων έχουν βρεθεί πατάτες με υπερβάσεις υπολειμμάτων φυτοπροστατευτικών προϊόντων, ενώ πριν από λίγες ημέρες οι Αρχές της Σλοβενίας ανακοίνωσαν την ανάκληση πατάτας προέλευσης Κύπρου καθώς ανιχνεύτηκε υπέρβαση της μέγιστης οριακής τιμής του φυτοφαρμάκου imidacloprid. Έρευνα της σχολής Δημόσιας Περιβαλλοντικής και Αναπαραγωγικής Υγείας (EARTH) του Πανεπιστήμιου Harvard T.H. Chan, διαπίστωσε μία απρόσμενη σύνδεση μεταξύ της κατανάλωσης τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτοφάρμακα και προβλημάτων γονιμότητας στους συμμετέχοντες.

- Advertisement -

 Η πιο σχετική πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι μετά από μόνο 6 ημέρες κατανάλωσης βιολογικών προϊόντων, υπήρξε σημαντική μείωση στα επίπεδα συνθετικών φυτοφαρμάκων που μετρήθηκαν στα ούρα καταναλωτών, σε σχέση με τις μετρήσεις που έγιναν κατά την κατανάλωση συμβατικών προϊόντων. Συμπερασματικά οι βιολογικές πατάτες είναι πιο υγιεινές όπως έδειξε και Γαλλική Μελέτη στο JAMA Internal Medicine σύμφωνα με την οποία η κατανάλωση βιολογικών τροφών συνδέεται με την καλύτερη υγεία.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα