ΑρχικήUncategorizedΚαι το λευκό κρασί έχει… (ψυχή) και οφέλη στην οστική πυκνότητα

Και το λευκό κρασί έχει… (ψυχή) και οφέλη στην οστική πυκνότητα

3 λεπτά ανάγνωσης

Mελέτη του Πανεπιστημίου της Αϊόβα δείχνει ότι η σωστή επιλογή κρασιού προσφέρει διάφορα οφέλη για την υγεία.

Οι λάτρεις του λευκού κρασιού έχουν κάθε λόγο να είναι υπερήφανοι για την επιλογή τους. Μελέτη του Πανεπιστήμιου της Αϊόβα απέδειξε ότι ενώ το κόκκινο κρασί συνδέεται, όντως, με  χαμηλότερο σπλαχνικό λίπος, το λευκό κρασί σχετίζεται με ένα διαφορετικό όφελος για την υγεία, την  υψηλότερη οστική πυκνότητα. 

- Advertisement -

Ως προς την κατανάλωση κόκκινου κρασιού από ενήλικες, η μελέτη διαπίστωσε ότι αντιμετωπίζει  το σπλαχνικό λίπος, λόγω μειωμένης φλεγμονής και αυξημένων λιποπρωτεϊνών που θεωρούνται καλή χοληστερόλη. Oμως, ενώ το κόκκινο κρασί συνδέθηκε με χαμηλότερο σπλαχνικό λίπος, το λευκό κρασί αποδεικνύεται ότι έχει θετική  επίδραση στην υψηλότερη οστική πυκνότητα.

«Βρήκαμε υψηλότερη οστική πυκνότητα μεταξύ των ηλικιωμένων που έπιναν, με μέτρο, λευκό κρασί. Και δεν διαπιστώσαμε να υπάρχει η  ίδια σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση μπύρας ή κόκκινου κρασιού με την  οστική  πυκνότητα », έγραψε στο The Conversation η Brittany Larsen, υποψήφια διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο της Πολιτείας της Αϊόβα και συν-συγγραφέας της μελέτης.

- Advertisement -

Η γήρανση συνοδεύεται από  αύξηση του σπλαχνικού λίπους, που μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, και από μείωση της οστικής πυκνότητας. Η μελέτη διαπίστωσε ότι το κόκκινο και το λευκό κρασί θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση και των δύο αυτών προβλημάτων, με σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία για τον πληθυσμό.

«Το αλκοόλ θεωρείται εδώ και καιρό ένας πιθανός κινητήριος παράγοντας για την επιδημία της παχυσαρκίας. Ωστόσο, το κοινό συχνά ακούει αντικρουόμενες πληροφορίες σχετικά με τους πιθανούς κινδύνους και τα οφέλη του αλκοόλ. Ως εκ τούτου, ελπίζαμε με την έρευνα μας να βοηθήσουμε  στο  ποιοι είναι οι  παράγοντες που συμβάλλουν, πρόσθεσε η Λάρσεν.  «Μεγάλο μέρος των  προηγούμενων ερευνών αντιμετώπιζε παραδοσιακά το αλκοόλ ως μια ενιαία οντότητα και δεν μετρούσε ξεχωριστά τις επιπτώσεις της μπύρας, του μηλίτη, του κόκκινου κρασιού, του λευκού κρασιού, της σαμπάνιας και των οινοπνευματωδών ποτών».

Οι ερευνητές στοχεύουν να συνεχίσουν την ανάλυσή τους για τις επιπτώσεις του αλκοόλ στην ανθρώπινη υγεία. Το επόμενο βήμα στην έρευνα θα φωτίσει το πώς η διατροφή – συμπεριλαμβανομένης της κατανάλωσης αλκοόλ – επηρεάζει τις ασθένειες του εγκεφάλου και τη γνωστική λειτουργία σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας με ήπια γνωστική έκπτωση.

* Από τους 1.869 λευκούς συμμετέχοντες στη μελέτη, το 59% ήταν άνδρες, με τις ηλικίες να κυμαίνονται από 40 έως 80 ετών.

ΠΗΓΗ: the drinks business

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα