ΑρχικήUncategorizedΕρευνητές εντόπισαν γαλακτικό μόριο με ρόλο-κλειδί στην εντερική υγεία

Ερευνητές εντόπισαν γαλακτικό μόριο με ρόλο-κλειδί στην εντερική υγεία

2 λεπτά ανάγνωσης

Μόριο από το γάλα ενισχύει τον εντερικό φραγμό

Η δυτική διατροφή, πλούσια σε λιπαρά και φτωχή σε φυτικές ίνες, έχει συνδεθεί με εξασθένηση του εντερικού βλεννογόνου και αυξημένο κίνδυνο φλεγμονής και λοιμώξεων. Ερευνητές του Πανεπιστημίου Ουμέα εντόπισαν τώρα ένα μόριο που προέρχεται από το γάλα και μπορεί να ενισχύσει τον εντερικό φραγμό, ανοίγοντας τον δρόμο για νέες διατροφικές στρατηγικές.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Προσοχή, γονείς! Ανακαλούνται δημοφιλή παιδικά σκεύη που πωλούνται και στην Ελλάδα λόγω υπερβολικής παρουσίας μολύβδου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μωρό υπέστη εγκαύματα δευτέρου βαθμού στην πλάτη από καθισματάκι αυτοκινήτου – Ανακαλούνται 20.000 κομμάτια

- Advertisement -

Τι είναι η γλυκομακροπεπτίδη καζεΐνης

Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Το μόριο, γνωστό ως γλυκομακροπεπτίδη καζεΐνης (CGMP), βρίσκεται φυσικά στον ορό τυριού. Οι ερευνητές Björn Schröder και Supapit Wongkuna έδειξαν σε πειράματα με ποντίκια ότι η CGMP διεγείρει την παραγωγή βλέννας, μειώνει τη διαπερατότητα του εντέρου και ευνοεί την ανάπτυξη ωφέλιμων βακτηρίων όπως το Bifidobacterium.

Η ευεργετική δράση της CGMP εξαρτάται από τον βαθμό σιαλυλίωσης, δηλαδή το πόσα μόρια ζάχαρης είναι προσκολλημένα στην πρωτεΐνη. Επιπλέον, διαπιστώθηκε αύξηση των λιπαρών οξέων βραχείας αλυσίδας, ιδιαίτερα του προπιονικού οξέος, το οποίο θεωρείται κλειδί για την ενίσχυση του εντερικού φραγμού.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία Arla Foods Ingredients στη Δανία, η οποία παρείχε ειδικά κλάσματα CGMP με διαφορετικά επίπεδα σιαλυλίωσης. Η εταιρεία βλέπει στην ανακάλυψη αυτή προοπτικές για ανάπτυξη νέων συστατικών με πρεβιοτικές ιδιότητες.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Food Research International, αναδεικνύει τον ρόλο των γαλακτοκομικών ενώσεων ως πιθανών πρεβιοτικών συμπληρωμάτων. Σύμφωνα με τον Björn Schröder, τα ευρήματα δείχνουν ότι τέτοιες ουσίες μπορούν όχι μόνο να αντισταθμίσουν τις βλαβερές συνέπειες της δυτικής διατροφής αλλά και να συμβάλουν ενεργά στη βελτίωση της υγείας του εντέρου.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα