ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΚινδυνεύουν από καρδιά όσοι κατοικούν κοντά σε μπαρ και fast food

Κινδυνεύουν από καρδιά όσοι κατοικούν κοντά σε μπαρ και fast food

3 λεπτά ανάγνωσης

Ανάλυση 13.000 περιπτώσεων καρδιακής ανεπάρκειας.

Όσο πιο κοντά ζούμε σε καταστήματα έτοιμου φαγητού, τόσο πιο πιθανό είναι να κινδυνεύουμε από καρδιακή ανεπάρκεια, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας «Circulation: Heart Failure».

- Advertisement -

Εστιατόρια γρήγορου φαγητού και μπαρ συνήθως παρέχουν ανθυγιεινά τρόφιμα και ποτά, που έχουν συνδεθεί με καρδιαγγειακά νοσήματα, όπως επισημαίνει ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Λου Κι, καθηγητής στο Τμήμα Επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Tulane στη Νέα Ορλεάνη.

Η μελέτη έγινε σε δεδομένα για μισό εκατομμύριο ενήλικες ηλικίας 37-73 ετών από την βρετανική τράπεζα δεδομένων Biobank. Οι ερευνητές μέτρησαν την έκθεση των συμμετεχόντων σε τρεις τύπους καταστημάτων εστίασης: μπαρ/παμπ, εστιατόρια/καφετέριες και εστιατόρια γρήγορου φαγητού. Η έκθεση καθορίστηκε με βάση την εγγύτητα (διαβίωση σε απόσταση ενός χιλιομέτρου ή 15 λεπτών με τα πόδια) και την πυκνότητα (αριθμό των καταστημάτων έτοιμου φαγητού εντός ενός χιλιομέτρου).

- Advertisement -

Η μελέτη κατέγραψε σχεδόν 13.000 περιπτώσεις καρδιακής ανεπάρκειας κατά τη διάρκεια δωδεκαετούς περιόδου παρακολούθησης και διαπίστωσε ότι η μεγαλύτερη εγγύτητα και πυκνότητα καταστημάτων έτοιμου προς κατανάλωση φαγητού σχετίζονταν με αυξημένο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας. Συνολικά, οι συμμετέχοντες που ζούσαν σε περιοχή με υψηλότερη πυκνότητα καταστημάτων έτοιμου φαγητού (περιοχή με έντεκα ή περισσότερα καταστήματα έτοιμου φαγητού εντός ενός χιλιομέτρου) είχαν 16% μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας σε σύγκριση με εκείνους που δεν είχαν καταστήματα έτοιμου φαγητού κοντά στο σπίτι τους.

Όσοι βρίσκονταν σε περιοχές με την υψηλότερη πυκνότητα σε παμπ και μπαρ εμφάνιζαν 14% υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας, ενώ όσοι ζούσαν στις περιοχές με την υψηλότερη πυκνότητα σε καταστήματα fast food είχαν 12% υψηλότερο κίνδυνο.

Οι συμμετέχοντες που ζούσαν πιο κοντά σε παμπ και μπαρ, σε απόσταση μικρότερη από 500 μέτρα, είχαν 13% υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας, ενώ όσοι ζούσαν πιο κοντά σε καταστήματα φαστ φουντ είχαν 10% υψηλότερο κίνδυνο σε σύγκριση με όσους ζούσαν σε απόσταση πάνω από δύο χιλιόμετρα.

Η συσχέτιση μεταξύ του περιβάλλοντος διατροφής και του αυξημένου κινδύνου καρδιακής ανεπάρκειας ήταν ισχυρότερη μεταξύ των ατόμων που δεν είχαν πτυχίο πανεπιστημίου και εκείνων που ζούσαν σε αστικές περιοχές χωρίς πρόσβαση σε εγκαταστάσεις σωματικής δραστηριότητας, όπως γυμναστήρια.

ΑΠΕ

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα