ΑρχικήΝέαΥγείαΙχθυέλαιο κατά της υψηλής χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων

Ιχθυέλαιο κατά της υψηλής χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα επιστημονική μελέτη έδειξε πως εάν κινδυνεύετε από υψηλή χοληστερόλη η λήψη ιχθυελαίου μπορεί να βοηθήσει.

Τα συμπληρώματα ιχθυελαίου  είναι μια βιομηχανία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων με περίπου δύο στους 25 ανθρώπους να βγάζουν τα καταναλώνουν χάπια ωμέγα-3. Τώρα, μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Τζόρτζια μπορεί να ενθαρρύνει περισσότερους να αρχίσουν επίσης να εξετάζουν τα συμπληρώματα: όσους έχουν γενετική προδιάθεση για υψηλή χοληστερόλη.

- Advertisement -

Χρησιμοποιώντας γενετικά δεδομένα από περισσότερους από 441.000 συμμετέχοντες, οι ερευνητές υπολόγισαν μια βαθμολογία για να προβλέψουν τη γενετική πιθανότητα υψηλών επιπέδων ολικής χοληστερόλης, υψηλής LDL χοληστερόλης (η οποία συχνά αναφέρεται ως «κακή» χοληστερόλη), τριγλυκεριδίων και HDL χοληστερόλης (ή «καλή “χοληστερόλη).

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες που ανέφεραν ότι έπαιρναν συμπληρώματα ιχθυελαίου είχαν χαμηλότερα επίπεδα λιπιδίων στο αίμα από τα προβλεπόμενα, ειδικά για τη ολική χοληστερόλη, την LDL χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια.

- Advertisement -

«Τα ευρήματά μας υποστηρίζουν ότι τα συμπληρώματα ιχθυελαίου μπορεί να εξουδετερώσουν τη γενετική προδιάθεση για υψηλή χοληστερόλη» δήλωσε ο Kaixiong Ye, ο αντίστοιχος συγγραφέας της μελέτης και επίκουρος καθηγητής γενετικής στο Franklin College of Arts and Sciences της UGA.

Το ιχθυέλαιο καταπολεμά την επίδραση του οικογενειακού ιστορικού υψηλής χοληστερόλης

Δεν είναι μυστικό ότι η υψηλή χοληστερόλη κάνει κακό στον οργανισμό. Οι αρτηρίες αρχίζουν να σκληραίνουν και ο κίνδυνος καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού αυξάνεται. Ενώ η υγιεινή διατροφή και η άσκηση μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη, τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων υπολογίζουν ότι περισσότεροι από 86 εκατομμύρια Αμερικανοί ενήλικες – ή περίπου ένας στους τέσσερις – έχουν υψηλή χοληστερόλη. Εκατομμύρια ακόμη κινδυνεύουν να αναπτύξουν υψηλή χοληστερόλη λόγω μιας ποικιλίας παραγόντων, συμπεριλαμβανομένου ενός που δεν μπορούν να ελέγξουν: της κληρονομικότητας.

Για τα άτομα των οποίων οι οικογένειες έχουν ιστορικό υψηλής χοληστερόλης, τα ευρήματα της μελέτης προσφέρουν μια άλλη δυνατότητα να βοηθήσουν στην προστασία της υγείας τους.

«Η λήψη ιχθυελαίου συνδέεται με μια στροφή προς ένα υγιές προφίλ λιπιδίων», είπαν οι επιστήμονες.

Οι ερευνητές ανέλυσαν επίσης τις επιδράσεις του ιχθυελαίου στη χοληστερόλη HDL και διαπίστωσαν ότι τα συμπληρώματα είναι ευεργετικά στην αύξηση της λεγόμενης «καλής» χοληστερόλης.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο American Journal of Clinical Nutrition , η μελέτη έγινε από τον Yitang Sun, έναν διδακτορικό φοιτητή στο Τμήμα Γενετικής του UGA. Πρόσθετοι συν-συγγραφείς περιλαμβάνουν τους Tryggvi McDonald, Abigail Baur, Huifang Xu και Naveen Brahman Bateman, του Franklin College του UGA. Ye Shen του Κολεγίου Δημόσιας Υγείας του UGA. και Changwei Li, του Πανεπιστημίου Tulane.

DOI

10.1016/j.ajcnut.2024.07.009

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα