ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ υγιεινή φυτική διατροφή μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη κατά 24%

Η υγιεινή φυτική διατροφή μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη κατά 24%

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη δείχνει πως η υγιεινή διατροφή με βάση τα φυτά θα μπορούσε να αποτρέψει το 75%, των περιπτώσεων διαβήτη τύπου 2.

Τουλάχιστον το 75% των περιπτώσεων διαβήτη τύπου 2 θα μπορούσαν να αποφευχθούν με την υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής στον οποίο περιλαμβάνεται και η διατροφή με βάση τα φυτά. Όπως αποδείχθηκε σε μια μελέτη με επικεφαλής τον Tilman Kühn από το Κέντρο Δημόσιας Υγείας του MedUni Vienna: Μια πιο φυτική διατροφή αναπτύσσει τα προστατευτικά της αποτελέσματα, όχι μόνο εάν μειωθεί η κατανάλωση ζωικών τροφίμων, αλλά και εάν ταυτόχρονα μειωθούν τα βιομηχανικά επεξεργασμένα καθώς και τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Για πρώτη φορά, οι επιστήμονες εντόπισαν βελτιώσεις στον μεταβολισμό και στη λειτουργία του ήπατος και των νεφρών ως λόγους για τα θετικά αποτελέσματα μιας υγιεινής διατροφής με βάση τα φυτά, εκτός από τη σχετική χαμηλότερη πιθανότητα παχυσαρκίας. Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στο περιοδικό Diabetes & Μεταβολισμός.

- Advertisement -

Σύμφωνα με αναλύσεις της ερευνητικής ομάδας, μια υγιεινή διατροφή με βάση τα φυτά με άφθονα φρέσκα φρούτα και λαχανικά και προϊόντα ολικής αλέσεως μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη κατά 24%, ακόμη και με την παρουσία γενετικής προδιάθεσης και άλλων παραγόντων κινδύνου για διαβήτη, όπως η παχυσαρκία, προχωρημένη ηλικία ή έλλειψη σωματικής δραστηριότητας. Από την άλλη εάν μία φυτική διατροφή είναι ανθυγιεινή και περιλαμβάνει υψηλή αναλογία γλυκών, επεξεργασμένων δημητριακών και ζαχαρούχων ποτών, συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2.

Η έρευνα διεξήχθη με 113.097 συμμετέχοντες στη μεγάλης κλίμακας βρετανική μελέτη κοόρτης (UK Biobank) σε μια περίοδο παρατήρησης δώδεκα ετών. Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι λόγοι πίσω από την αντιδιαβητική δράση μιας υγιεινής διατροφής με βάση τα φυτά ξεπερνούν πολύ το γνωστό ποσοστό χαμηλότερου σωματικού λίπους και την περίμετρο της μέσης. Το συμπέρασμα της μελέτης είναι πως οι υγιεινές φυτικές δίαιτες μπορούν να προστατεύσουν από τον ΣΔ2 μέσω του χαμηλότερου σωματικού λίπους, αλλά και μέσω της φυσιολογικής γλυκαιμίας, της χαμηλότερης βασικής φλεγμονής καθώς και της βελτίωσης της λειτουργίας των νεφρών και του ήπατος.

- Advertisement -

Πηγή: eurekalert

DOI

10.1016/j.diabet.2023.101499

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα