ΑρχικήΟικιακάΚαταναλωτήςΈνα καφεδάκι πριν το σουπερμάρκετ... αδειάζει την τσέπη!

Ένα καφεδάκι πριν το σουπερμάρκετ… αδειάζει την τσέπη!

2 λεπτά ανάγνωσης

Η κατανάλωση ενός καφέ πριν τα ψώνια μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερες παρορμητικές αγορές, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Είναι αρκετά σύνηθες για κάποιον να πίνει έναν καφέ πριν τα ψώνια του, ειδικά αν έχει βγει με την παρέα του. Αλλά γνωρίζατε ότι αυτή η φαινομενικά αθώα, κοινωνική συνήθεια θα μπορούσε να οδηγήσει στο να γυρίσετε με τις διπλάσιες σακούλες από ότι είχατε σχεδιάσει.

- Advertisement -

Ερευνητές από τα πανεπιστήμια University of South Florida, European University Viadrina, Louisiana State University, SKEMA Business School και Neoma Business School δημοσίευσαν ένα νέο άρθρο στο Journal of Marketing, σχετικά με την κατανάλωση καφεΐνης και τις παρορμητικές αγορές. Προκειμένου να τεκμηριώσουν το συσχετισμό, διεξήγαγαν μελέτες σε ανθρώπους που εισέρχονταν σε εμπορικά κέντρα, δίνοντας σε άλλους ένα ρόφημα με καφεΐνη και σε άλλους ντεκαφεϊνέ ή νερό. Μετά από δοκιμές στην Ισπανία και τη Γαλλία, τα αποτελέσματά ανέδειξαν το εξής: όσοι κατανάλωσαν καφεΐνη αγόρασαν τελικά περισσότερα πράγματα από τους υπόλοιπους, αναφέρει σχετικό δημοσίευμα της Mirror.

Ωστόσο, εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ίδια τα αντικείμενα που αγόραζαν. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι καταναλωτές καφεΐνης παρουσίαζαν έντονη προτίμηση για αντικείμενα που σχετίζονται με την ευχαρίστηση. Δηλαδή, ξόδεψαν περισσότερα σε κεριά, συσκευές μασάζ, αρώματα, σοκολάτα, διακοσμητικά αντικείμενα και πολυτελείς διακοπές. Από την άλλη, οι παρορμητικές αγορές αντικειμένων «χαμηλής ηδονικής συμπεριφοράς» αφορούσαν χαρτικά, μαγειρικά σκεύη και είδη αποθήκευσης ήταν πολύ μικρότερες από την προηγούμενη κατηγορία.

- Advertisement -

Πράγματι ενδιαφέρουσα ανακάλυψη! Το ερώτημα είναι, γιατί; Οι συγγραφείς της έρευνας θεωρούν πως η αύξηση της ποσότητας σε παρορμητικές αγορές οφείλεται στις διεγερτικές ιδιότητες της καφεΐνης. Δηλαδή, σύμφωνα με τη μελέτη, ο καφές πυροδοτεί μια κατάσταση σωματικής διέγερσης , όπου κάποιος αισθάνεται δραστήριος, γεμάτος ενέργεια και ενθουσιασμό. Σε αυτή την κατάσταση, γινόμαστε πιο οξυδερκείς στα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος και επηρεαζόμαστε περισσότερο από την ευχάριστη αισθητική. Συνιστούν την κατανάλωση μιας χαμηλής ή μέτριας ποσότητας καφέ στα 30 mg έως 100 mg καφεΐνης την ημέρα.

Το συμπέρασμα; Αν θέλετε να γυρίσετε σπίτι σας από τα ψώνια σας χωρίς να έχετε φύγει εκτός budget, μην πιείτε (πολύ) καφέ. Ή πιείτε ντεκαφεϊνέ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα