ΑρχικήΟικιακάΥποκατάστατα αλατιού: Κάνουν καλό στην καρδιά ή όχι;

Υποκατάστατα αλατιού: Κάνουν καλό στην καρδιά ή όχι;

cibum team

Πολλοί άνθρωποι με προβλήματα πίεσης έχουν στραφεί στα υποκατάστατα αλατιού. Έχουν, όμως αποτέλεσμα;

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο New England Journal of Medicine, η μετάβαση από επιτραπέζιο αλάτι σε υποκατάστατα αλατιού μπορεί όντως να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου εγκεφαλικού επεισοδίου σε άτομα άνω των 60 ετών, με ιστορικό υψηλής αρτηριακής πίεσης ή προηγούμενου εγκεφαλικού επεισοδίου

- Advertisement -

Η έρευνα περιελάμβανε σχεδόν 21.000 συμμετέχοντες και πραγματοποιήθηκε σε 600 χωριά σε αγροτικές περιοχές πέντε επαρχιών στην Κίνα.

Περίπου το 72 τοις εκατό των συμμετεχόντων στη μελέτη είχαν ιστορικό εγκεφαλικού επεισοδίου και το 88 τοις εκατό είχαν ιστορικό υψηλής αρτηριακής πίεσης.

- Advertisement -

Οι συμμετέχοντες έλαβαν δωρεάν υποκατάστατα αλατιού (περίπου 75 τοις εκατό χλωριούχο νάτριο και 25 τοις εκατό χλωριούχο κάλιο) ως αντικατάσταση του κανονικού αλατιού και τους συνέστησαν να το χρησιμοποιούν για όλο το μαγείρεμα, το καρύκευμα και τη συντήρηση τροφίμων.

Ενθαρρύνθηκαν επίσης να χρησιμοποιούν το υποκατάστατο αλατιού πιο φειδωλά από ό, τι χρησιμοποιούσαν προηγουμένως αλάτι, για να μεγιστοποιήσουν τη μείωση πρόσληψης νατρίου.

«Αυτή η μελέτη παρέχει σαφή στοιχεία.  Η αντικατάσταση αλατιού θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για δισεκατομμύρια ανθρώπους με μεγάλα οφέλη », δήλωσε ο δρ. Bruce Neal, κύριος ερευνητής της μελέτης και καθηγητής στο Ινστιτούτο George for Global Health στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας, σε δελτίο τύπου.

Πάντως, πολλοί ειδικοί είναι υποστηρικτές της ‘άποψης ότι δε χρειάζεται κάποιος να αποφεύγει το κοινό αλάτι, αρκεί να αυξήσει την ποσότητα των λαχανικών και των φρούτων στη διατροφή του.

Όπως υποστηρίζουν, με αυτό τον τρόπο μειώνει δραστικά την πρόσληψη νατρίου.

Πηγή: healthline.com

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα