ΑρχικήΟικιακάΥγεία και άσκησηΠόσο ωφέλιμο είναι για τους διαβητικούς, να κάνουν γυμναστική με βάρη; Τι...

Πόσο ωφέλιμο είναι για τους διαβητικούς, να κάνουν γυμναστική με βάρη; Τι έδειξε νέα διεθνής μελέτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Κάνει οι διαβητικοί να κάνουν γυμναστική με βάρη;

Νέα διεθνής μελέτη αναδεικνύει ότι η προπόνηση με αντιστάσεις (βάρη) μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή και να βελτιώσει τον μεταβολισμό σε άτομα με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2. Η συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Biomolecules, πραγματοποιήθηκε από ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κύπρου, του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας και του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου «Αττικόν» της Αθήνας.

- Advertisement -

Η ομάδα, με επικεφαλής τον δρ. Νικόλαο Καντόγλου, εξέτασε 16 διεθνείς μελέτες με συνολικά 668 ασθενείς με διαβήτη τύπου 2. Οι ερευνητές συνέκριναν τα αποτελέσματα σε ασθενείς που ακολούθησαν συστηματικό, εποπτευόμενο πρόγραμμα ασκήσεων με αντιστάσεις, με εκείνους που δεν γυμνάζονταν. Τα δεδομένα έδειξαν μείωση της C-αντιδρώσας πρωτεΐνης (CRP) –ενός βασικού δείκτη φλεγμονής– και βελτίωση των τιμών σακχάρου νηστείας και γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης (HbA1c), χωρίς όμως σημαντική αλλαγή στο σωματικό βάρος.

Αν και οι δείκτες όπως η ιντερλευκίνη-6 (IL-6) και ο παράγοντας νέκρωσης όγκων (TNF-α) δεν παρουσίασαν στατιστικά σημαντικές αλλαγές, η συνολική εικόνα δείχνει ότι η άσκηση με βάρη μπορεί να μειώσει τη χρόνια φλεγμονή που συνδέεται με τον διαβήτη και τις καρδιαγγειακές επιπλοκές του. Η αύξηση της αδιπονεκτίνης –μιας ορμόνης που σχετίζεται με την ευαισθησία στην ινσουλίνη– ήταν επίσης θετική, αν και τα δεδομένα προήλθαν από περιορισμένο αριθμό μελετών.

- Advertisement -

Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι τα ευρήματα ενισχύουν την ανάγκη ενσωμάτωσης της προπόνησης με αντιστάσεις στο πρόγραμμα άσκησης των διαβητικών ασθενών, όχι μόνο για τον έλεγχο του σακχάρου αλλά και για τη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου. Ωστόσο, υπογραμμίζουν ότι οι επιδράσεις είναι μέτριες και χρειάζονται μακροχρόνιες μελέτες για να επιβεβαιωθούν οι καρδιοπροστατευτικές τους συνέπειες.

Η μελέτη τονίζει, επίσης, τα όρια της υπάρχουσας έρευνας: μικρό δείγμα, ετερογένεια στα πρωτόκολλα άσκησης και έλλειψη δεδομένων για διατροφή, κάπνισμα ή φαρμακευτική αγωγή. Παρ’ όλα αυτά, τα αποτελέσματα δίνουν μια ξεκάθαρη κατεύθυνση: η προπόνηση με αντιστάσεις αποτελεί ένα απλό και αποτελεσματικό «όπλο» για τη μείωση της φλεγμονής και τη βελτίωση της υγείας των ατόμων με διαβήτη τύπου 2.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση https://www.mdpi.com/2218-273X/15/10/1417

Αναφορά: Καδόγλου, Νικόλαος Π.Ε., Χρυσόστομος Γεωργίου, Νικόλαος Μπαλάσκας, Χρυστάλλα Παναγιώτου, Μιχαήλ Βάρδας, Ανδρέας Μίτσης και Κωνσταντίνος Ν. Αντωνόπουλος. 2025. “Οι αντιφλεγμονώδεις επιδράσεις της προπόνησης αντίστασης σε ασθενείς με διαβήτη τύπου 2: Μια συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση” 
Biomolecules 15, αρ. 10: 1417. https://doi.org/10.3390/biom15101417

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα