ΑρχικήΝέαΑσφάλεια ΤροφίμωνΨήφισμα εκπαιδευτικών κατά της κατανάλωσης ενεργειακών ποτών κάτω των 18

Ψήφισμα εκπαιδευτικών κατά της κατανάλωσης ενεργειακών ποτών κάτω των 18

3 λεπτά ανάγνωσης

Το foodwatch καλεί όσους βλέπουν τις επιπτώσεις των Red Bull, Monster σε παιδιά και νέους καθημερινά να υπογράψουν το ψήφισμα

Μία νέα καμπάνια ξεκίνησε το foodwatch στις 18 Οκτωβρίου 2024, κατά την οποία καλεί όσους ασχολούνται με την εκπαίδευση στην Γερμανία, να υπογράψουν ψήφισμα προς την Ομοσπονδιακή Υπουργό Οικογένειας, Ηλικιωμένων, Γυναικών και Νεολαίας, Lisa Paus, κατά της κατανάλωσης ενεργειακών ποτών, από άτομα κάτω των 18 ετών.

- Advertisement -

«Τα ενεργειακά ποτά είναι επικίνδυνα για την υγεία και δεν έχουν θέση στα χέρια των παιδιών και των νέων. Ωστόσο, δεν υπάρχει νομική ρύθμιση σχετικά με τις πωλήσεις στη Γερμανία. Ως ομοσπονδιακός υπουργός για την οικογένεια, τους ηλικιωμένους, τις γυναίκες και τη νεολαία, είστε υπεύθυνος για την προστασία των παιδιών και των νέων στη Γερμανία. Είναι δουλειά σας να προστατεύσετε επιτέλους αποτελεσματικά τους ανηλίκους στη Γερμανία από τους κινδύνους των ενεργειακών ποτών. Σας καλώ να θεσπίσετε νόμο κατά της πώλησης και διανομής ενεργειακών ποτών σε παιδιά και νέους», γράφει το κείμενο της καμπάνιας και εξηγεί παρακάτω τις επιπτώσεις της κατανάλωσης ενεργιακών ποτών στην υγεία των παιδιών και των εφήβων.

Διαβάστε ακόμη: Foodwatch κατά Lidl: Μην πουλάτε ενεργειακά ποτά σε ανηλίκους

- Advertisement -

«Για τα παιδιά και τους νέους, ακόμη και η μέτρια κατανάλωση εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία, όπως διαταραχές ύπνου και αυξημένη αρτηριακή πίεση. Με την αυξημένη κατανάλωση αυξάνεται ο κίνδυνος επικίνδυνων για τη ζωή καρδιακών αρρυθμιών και επιληπτικών κρίσεων».

Τι προκαλεί η καταναλώση ενεργειακών ποτών

Η υπερβολική ποσότητα καφεΐνης οδηγεί σε παρενέργειες όπως ανησυχία, νευρικότητα, άγχος, διαταραχές ύπνου, πονοκεφάλους, γαστρεντερικά προβλήματα, ανεξέλεγκτους μυϊκούς τρόμους, αλλά και καρδιακές αρρυθμίες ή αυξημένη αρτηριακή πίεση. Γίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνο εάν τα ενεργειακά ποτά πίνονται κατά την άσκηση ή καταναλώνονται με αλκοόλ. Υπάρχει υποψία ότι αυτό μπορεί να οδηγήσει σε επιληπτικές κρίσεις και νεφρική ανεπάρκεια, ενώ ακόμη και θάνατοι έχουν συνδεθεί με αυτό.

Πρόσφατα, το επιστημονικό περιοδικό Public Health δημοσίευσε τα αποτελέσματα μιας μετα-ανάλυσης που περιελάμβανε 57 μελέτες, για συνολικά 1,2 εκατομμύρια παιδιά που συμμετείχαν από 21 χώρες. Οι πρόσθετες επιπτώσεις στην υγεία που σημειώθηκαν στην ενημερωμένη ανασκόπηση περιελάμβαναν αυξημένο κίνδυνο αυτοκτονίας, ψυχολογική δυσφορία, συμπτώματα διαταραχής ελλειμματικής προσοχής – υπερκινητικότητας, καταθλιπτικές συμπεριφορές και συμπεριφορές, αλλεργικές ασθένειες, αντίσταση στην ινσουλίνη, οδοντική τερηδόνα και διαβρωτική φθορά των δοντιών.

Διαβάστε ακόμη: Ενεργειακά ποτά: Νέα μελέτη για τις δραματικές επιπτώσεις στην υγεία των ανήλικων

Άλλες χώρες της ΕΕ έχουν ήδη ενεργήσει για αυτούς τους κινδύνους για την υγεία: η Πολωνία, η Λετονία, η Λιθουανία και η Ρουμανία έχουν θεσπίσει ένα νόμιμο όριο ηλικίας για τα ενεργειακά ποτά.

Υπενθυμίζεται ότι το 2018, ο Jamie Oliver ξεκίνησε την καμπάνια EDs are #NotForChildren , με αποτέλεσμα πολλά σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου να επιβάλλουν εθελοντική απαγόρευση πωλήσεων σε άτομα κάτω των 16 ετών.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα