ΑρχικήΟικιακάΠαιδίΠρωί ή βράδυ; Η ώρα αλλάζει τη σύνθεση του μητρικού γάλακτος

Πρωί ή βράδυ; Η ώρα αλλάζει τη σύνθεση του μητρικού γάλακτος

3 λεπτά ανάγνωσης

Έρευνα δείχνει ότι οι ορμόνες του μητρικού γάλακτος ακολουθούν κιρκαδικούς ρυθμούς και μπορούν να επηρεάσουν τον ύπνο και την ανάπτυξη των βρεφών

Το μητρικό γάλα θεωρείται η πρώτη «υπερτροφή» για τα βρέφη, πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και βιοδραστικές ουσίες που ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού και υποστηρίζουν την ανάπτυξη. Ωστόσο, πολλές μητέρες δεν έχουν τη δυνατότητα να θηλάζουν άμεσα και καταφεύγουν στη χρήση αντλημένου γάλακτος. Νέα αμερικανική μελέτη δείχνει ότι η ώρα άντλησης και σίτισης μπορεί να έχει μεγαλύτερη σημασία από ό,τι πιστεύαμε.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ελευσίνα: 4000 πρόστιμο σε γνωστή πιτσαρία από την Περιφέρεια για τους καπνούς του ξυλόφουρνου που δεν μετρήθηκαν ποτέ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Νέο ξέσπασμα αλλαντίασης με δεκάδες ασθένειες σε τουριστικό θέρετρο – Λουκέτο στο εστιατόριο του συγκροτήματος

- Advertisement -

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Rutgers μελέτησαν δείγματα γάλακτος που συλλέχθηκαν σε διαφορετικές ώρες της ημέρας και εντόπισαν αξιοσημείωτες διακυμάνσεις σε ορμόνες και πρωτεΐνες που επηρεάζουν τον κιρκαδικό ρυθμό. Η μελατονίνη κορυφώνεται τα μεσάνυχτα, ενώ η κορτιζόλη νωρίς το πρωί, αντανακλώντας τους φυσικούς βιολογικούς κύκλους της μητέρας. Αντίθετα, άλλες ενώσεις, όπως η ανοσοσφαιρίνη Α και η λακτοφερρίνη, παρέμειναν σταθερές καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Η μελέτη έδειξε επίσης ότι τα επίπεδα ορισμένων συστατικών, όπως η κορτιζόλη και οι πρωτεΐνες που σχετίζονται με την ανοσία, ήταν υψηλότερα όταν τα μωρά ήταν μικρότερα του ενός μήνα. Αυτό ενισχύει την άμυνα τους σε μια ιδιαίτερα ευάλωτη περίοδο. Η ερευνητική ομάδα επισημαίνει πως, αν και χρειάζονται μεγαλύτερες μελέτες για να επιβεβαιωθούν τα ευρήματα, η χρήση αντλημένου γάλακτος θα μπορούσε να οργανωθεί με βάση την ώρα συλλογής του. Η επισήμανση, για παράδειγμα, του γάλακτος ως «πρωινού» ή «νυχτερινού» θα επέτρεπε οι γονείς να το χορηγούν πιο συγχρονισμένα με τις φυσικές ανάγκες του βρέφους.

«Η απλή ευθυγράμμιση της ώρας σίτισης με την ώρα άντλησης μπορεί να ενισχύσει τα φυσικά βιολογικά σήματα του μητρικού γάλακτος και να υποστηρίξει τον ύπνο, τον μεταβολισμό και την ανοσολογική ανάπτυξη του μωρού», τόνισε η επικεφαλής της μελέτης, δρ. Melissa Woortman.

Τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Frontiers in Nutrition.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα